UZ DZELZ PILSĒTU ATTIECĪBĀM (beigas)

20 Jūlija 2018 Ceļošanas laiks: no 19 Maija 2018 ieslēgts 20 Maija 2018
Reputācija: +347.5
Pievienot kā draugu
Uzrakstīt vēstuli

Visdziļ ā kais un jaudī gā kais karjers. Lielā kais ziedu pulkstenis. Garā kā vieglā dzelzceļ a lī nija. Garā kā pilsē ta Eiropā . Tas viss un daudz kas cits – Krivoy Rog.

Pā rsteidzoš i, ka neviens nav pā rsteigts par Tsentralnaya Hotel agro pacelš anos. Un brokastis restorā nā ir gatavas. Un kafiju ir tik patī kami dzert pie galda ā rā . Apkā rt ziedi un zaļ as smarž ī gas tū jas. Nu ir palicis nedaudz laika. Turklā t transports vē l nav atnā cis.

Lai gan nē , š ķ iet, ka tas tuvojas. Pā ris minū tes nolaiš anā s un sasveicinā š anā s, un varat doties ceļ ā . Savā kš anas punkts atrodas autostā vvietā pie vietē jā s baltā s mā jas. Paš ā Krivoy Rog centrā . Centrā atrodas arī viesnī ca "Central". Bet jū su apgabals. Bet nokļ ū t no viena centra uz otru ir vesels piedzī vojums. Protams, apmeklē tā jiem. Vietē jie jau sen ir pieraduš i.


Attā lums ir nedaudz apmē ram divi desmiti kilometru. Un ainavas aiz loga acī mredzami nav urbā nas. Periodiski š oseja atgā dina ceļ u dž ungļ os. Un tad aiz loga atkal aizpeld pilsē tas kvartā li. Par tiem runā jot. Krivoy Rog vienkā rš a numerā cija ir lietu secī bā . Tā saka – es dzī voju 173. kvartā lā vai 129. , vai vē l kā dā vietā . Starp citu, 44. kvartā la teritorijā atrodas arī viesnī ca Central.

Beidzot ieradā s. Spē ka nams nedaudz atgā dina Pentagona ē ku. Bet to ieskauj bagā tī ga veģ etā cija. Š eit uz milzī gas klints kā du gaida tas pats kazaks Rogs ar savu zirgu. Iespē jams, uzkā pa augš ā , lai labā k redzē tu.

Netā lu pā ri ceļ am atrodas slavenais ziedu pulkstenis. Viņ i saka, ka viņ i ir lielā kie pasaulē . Ciparnī cas diametrs ir divdesmit divi metri. Stundu rā dī tā ja garums ir astoņ i, un minū š u rā dī tā ja garums ir divpadsmit ar pusi metri. Raksta izveidoš anai tika izmantoti divdesmit divi tū kstoš i seš u veidu ziedu. Bultas ir izgatavotas až ū ra kastu veidā , kas pā rvietojas pa monosliež u ceļ u. Un viss mehā nisms ir izgaismots tumsā . Pulksteņ a ē kā ir aprī kota 3D zā le. Un to ļ oti iecienī juš i pilsē tas viesi un iedzī votā ji.

Un iepretim administrā cijas galvenajai ieejai ir liela strū klaka. Nav vienkā rš i. Gaismas orientē ts. Orientē ts uz galvenajā m pasaules pilsē tā m. Un ar attā lumu lī dz viņ iem. Tas izskatā s pē c mā jiena ierē dnim. Lai zinā tu, kur skriet.

Tikmē r velosipē disti brauc uz vietu. Un veidojas ī sts kortež s. Kas svinī gi pamet pilsē tas ielā s. Tā pē c, ka vē lamais galamē rķ is ir nedaudz tā lā k. Tas ir, vē l trī s desmiti kilometru ar asti.

Inguletas ieguves un pā rstrā des rū pnī cas kontrolpunktā seko pā reja uz tehnoloģ isko transportu. Ā rvalstu automaš ī nas teritorijā nav atļ autas. Tā tad, automaš ī nas un motocikli dodas uz stā vvietu.

Maiņ u kopne vai vienkā rš i pā rslē gš anas autobuss ir slē gta virsbū ve, kas uzstā dī ta uz KrAZ kravas automaš ī nas š asijas. Iekš ā ir ē rti krē sli ar galvas balstiem, telefons saziņ ai ar vadī tā ju un...gaisa kondicionieris. Ļ oti ē rti un ē rti. Par š ā da transporta caurlaidī bu nav jā runā . Vieglā k ir pateikt, kur viņ š nevar braukt.


Autobuss iebrauc uzņ ē muma teritorijā . Daž as minū tes brauc un apstā jas. Pirms ekskursijas sā kuma ir obligā ta droš ī bas instruktā ž a. Pē c principa – neej tur, neaiztiec. Tā lā k tas pats obligā tais aprī kojums. Relies jaka ar atstarojoš iem elementiem, aizsargbrillē m un cimdiem un ķ iveri. Tas arī kalpo kā sava veida atš ķ irī ba. Strā dnieki valkā oranž as ķ iveres, vecā kie darbinieki valkā baltu, un viesi un prese, protams, valkā dzeltenu.

Tagad varat doties uz galveno objektu. Ceļ š nav ilgs. Ne vairā k kā desmit lī dz piecpadsmit minū tes. Un pietura tehnoloģ iskajā vietā pie karjera. Uz kurā m jau ir saliktas darba maš ī nas. Nē , ne tā - AUTOMAŠ Ī NAS!

Tā kā galvenie eksponā ti ir divi paš izgā zē ji BELAZ un Caterpillar. Abu milž u augstums ir aptuveni seš i metri. Pā rvadā to kravu masa ir aptuveni pusotrs simts tonnu. Dzinē ja jauda pā rsniedz tū kstoš zirgspē ku. Un saraksts turpinā s.

Jū s varat pilnī bā izjust izmē rus, uzkā pjot uz platformas, kur atrodas vadī tā ja kabī ne. Lai gan š eit to sauc par operatoru. Otrā stā va lī menis izmē rā . Un kosmosa kuģ a lī menis aprī kojuma ziņ ā . Visi procesi ir automatizē ti. Viss ir viedā s elektronikas kontrolē . Cilvē kam tikai jā izbauda saziņ as process ar š o mehā nismu.

Viņ iem ir ī paš as attiecī bas. Jo katrai maš ī nai bez personas numura ir arī savs nosaukums. Š ajā gadī jumā viesus uzņ em BELAZ Podvig un Caterpillar Perseus.

Jū s nevē laties pamest š os milž us. Bet tas, kas ir priekš ā , ir vē l iespaidī gā ks. Tikš anā s ar viņ a majestā ti karjeru. Š ķ iet, ka tā da ir - viņ i izraka bedri zemē . Bet tieš i tad jū s atrodaties uz tā robež as. Tas ir iespaidī gi. Dziļ ums č etri simti divdesmit seš i metri. Garums ir seš i, un platums ir divarpus kilometri. Darbs tiek veikts divdesmit septiņ os apvā rš ņ os. Un tas vē l nav beidzies. Saskaņ ā ar projektu karjeram vajadzē tu sasniegt deviņ simt desmit metru dziļ umu. Lai gan arī š obrī d Inguleta karjers ir lielā kais Eiropā .

Lai viesiem bū tu ē rtā k aplū kot visu š o krā š ņ umu, ir iekā rtots skatu laukums. Flī zes, nerū sē još ais tē rauds, milzī gi stikla logi. Tas viss tū ristu ē rtī bā m. Iekš pusē ir neliela akmeņ u izstā de. Bet pats galvenais, š ī ir atvē rta zona.


Kā darbojas visa š ī milzī gā saimniecī ba? Pirmkā rt, pē c apsekoš anas darbiem augsne un atkritumi tiek izņ emti un nogā dā ti izgā ztuvē . Tad spridzinā tā ji ķ eras pie lietas. Ar urbjmaš ī nu palī dzī bu klintī tiek izurbta virkne caurumu. Tad tie ir piepildī ti ar š ķ idrā m sprā gstvielā m. Un tie grauj. Uzdevums ir novē rst lielus fragmentus.

Pē c tam milzī gs ekskavators iekrauj rū du tajā s paš ā s automaš ī nā s. Kuras tiek nogā dā tas drupinā š anas rū pnī cā . Tā s ir trī s. Tie atrodas š eit, karjerā , daž ā dos dziļ umos. Pē c primā rā s slī pē š anas ar konveijera palī dzī bu pusfabrikā ts paceļ as uz virsmas tā lā kai apstrā dei. Starp citu, augš ē jos apvā rš ņ os eksportu veic industriā lie vilcieni. Tā tad ir iesaistī ti trī s transporta veidi. Katram ir sava loma.

Š ī s saimniecī bas vadī bas centrs atrodas š eit, blakus novē roš anas platformai. Vairā ki lieli ekrā ni uz sienā m, kur tiek pā rraidī ts attē ls no daudzā m videokamerā m, ļ auj skaidri kontrolē t procesu. Plus interaktī vas diagrammas. Un sarež ģ ī tas automā tiskā s vadī bas sistē mas.

Un ā rpusē ir japā ņ u akmens dā rzs. Par laimi, jums nav jā iet tā lu viņ u dē ļ . Un mā jī gi soliņ i. Viss cilvē kam.

Tikmē r tiek dota komanda nolaisties. Gaidā ms ceļ ojums uz citu, principiā li atš ķ irī gu objektu. Ainavu liegums "Vizirka" atrodas daž us kilometrus no karjera. Kā dreiz š eit tika iegū ta arī rū da. Bet, tad ū dens appludinā ja karjeru, izveidojot skaistu ezeru. Un cilvē ki stā dī ja nogā zes ar kokiem un krū miem, uzlē ja smilš ainu pludmali. Un viņ i ielika greidera ceļ u. Tā izrā dī jā s brī niš ķ ī ga atpū tas zona.

Pē c visa redzē tā ir patī kami kaut ko uzkost. Labi, ka š is punkts uzņ ē mumā ir pā rdomā ts. Milzī gā ē damzā le laipni sagaidī s ikvienu. Un, ja cilvē kam nav laika, kalpo laba bufete. Obligā ts piens kaitī gumam pie gardas maizī tes. Kas var bū t labā ks.

Un tad atkal pā rsē š anā s un atgrieš anā s pilsē tā . Uz vienu no viņ a kaktiem virs upes. Stā vā krastā stā v balta lapene. Un netā lu sniegbaltas nimfas izpilda savu valdzinoš o deju. Lietas virzā s uz vakaru. Tač u pilsē ta vē l nav atklā jusi pusi no saviem noslē pumiem. Bū s jauna diena un jauna pieredze.

Tulkots automātiski no krievu valodas. Skatīt oriģinālu
Lai stāstam pievienotu vai noņemtu fotoattēlus, dodieties uz šī stāsta albums