CEĻŠ UZ ZONU

20 Aprilis 2018 Ceļošanas laiks: no 17 Aprilis 2018 ieslēgts 17 Aprilis 2018
Reputācija: +347.5
Pievienot kā draugu
Uzrakstīt vēstuli

Kas? Atkal? ? ? Dī vaini, tomē r š ie radī jumi ir cilvē ki. Pirmkā rt, viņ i sabojā sies. Un tad viņ i ielec tajā . Un ar prieku. Un viņ i maksā naudu par š ā da prieka sniegš anu. Es nesaprotu. . .

Labi, ka rallija punkts ir netā lu. Jū s varat doties nesteidzī gā pastaigā pa pamestā s pilsē tas ielā m, kas tikko mostas. Lai gan pat tik agrā rī tā ir daž i dī vaini indivī di. Kuri cenš as izbē gt no sirdslē kmes. Ar iepriekš noteiktu rezultā tu. Mē s visi bū sim tur. . .

Tas ir lieliski! Stundu pirms noteiktā laika laukumā jau stā v autobusi. To atpazī š ana nav problē ma. Uz vē jstikla ir uzraksts - CHORNOBYL-TOUR. Un milzī ga radioaktivitā tes pazī me. Neder. Sveš a cilvē ka izpratnē . Viņ i zina, ko tas nozī mē .


Un kā pē c vadī tā ji nevar gulē t? Bet ir iespē ja izvē lē ties sev tī kamā ko vietu. Un atstā jiet savas lietas. Un pē c tam, uzpū š ot savu pā va asti skaistas meitenes priekš ā , pastā stiet viņ ai pasakas. Tieš i pirms izlidoš anas. Ko darī t, visi tē viņ i savā s darbī bā s ir ļ oti pragmatiski.

Izbraukš ana no Kijevas ī paš as problē mas nesagā dā . Lielā kā daļ a joprojā m skatā s savus saldos sapņ us. Tik drī z divu autobusu mini karavā na izlauž as ekspluatā cijas telpā . Ceļ š sā kumā , dī vainā kā rtā , ļ oti labā stā voklī . Tomē r tam nevajadzē tu bū t pā rā k pā rsteidzoš am. Galu galā mū su VIP cilvē ki dodas š eit uz savā m bū dā m. Augstie ž ogi beidzas, un pā rklā jums nekavē joties atgriež as sā kotnē jā stā voklī .

Pirmā pietura rajona centra Ivankovas nomalē . Š eit, ceļ a sazarojumā , atrodas piemineklis Č ernobiļ as atomelektrostacijas avā rijas likvidatoriem. Smaila stē la, kas vē rsta uz debesī m. Sava veida prelū dija galvenajai tē mai. Jo pavisam drī z autobusi apstā jas pretī barjerai.

Var teikt, ka Dityatki kontrolpunkts ir galvenā ieeja Č ernobiļ as zonā . Oficiā li to, kas atrodas aiz ž oga, sauc par aizlieguma zonu. Savukā rt tas ir sadalī ts trī s daļ ā s.

II — visplaš ā kais vai buferis, kas izstiepts starp diviem ž ogiem. Ā rē jā un iekš ē jā , kas ir desmit kilometru zonas robež a. I - iekš ē jais, vissmagā kais iedarbī bas lī meņ u ziņ ā , kur atrodas atomelektrostacija un Pripjatas pilsē ta. Forma atgā dina mē li, kas izstiepta uz rietumiem. Un, visbeidzot, III - kas ietver daļ u no Č ernobiļ as pilsē tas teritorijas. Š eit ī paš ā stā voklī dzī vo cilvē ki, kas strā dā stacijā vai citos aizlieguma zonas objektos.

Visu š o informā ciju var iegū t no kartē m un skaidrojoš iem tekstiem uz lieliem stendiem, kas uzstā dī ti netā lu no kontrolpunkta ē kas. Netā lu atrodas firmas CHORNOBYL-TOUR firmas kiosks, kas nokrā sots spilgti dzeltenā krā sā . To noteikti nav iespē jams nepamanī t. Sortimentā ir suvenī ri par Č ernobiļ as tē mu, ē dieni un dzē rieni. Tie piedā vā arī tē ju un kafiju. Tā tikai cenas zvana. Nav ko darī t. Dienas laikā ar uguni konkurentus tieš ā tuvumā neatradī siet.


Tač u ir pienā cis laiks atzī t, kurš ir kurš . Pā rbaude uz robež as ir ļ oti nopietna. Pasu pā rbaude. Personas identifikā cija. Kuram ir paveicies. Sveš ie te nepaies garā m. Spiegiem, trakiem stalkeriem un metā lapstrā dniekiem jā staigā pa dā rziem.

Pa to laiku paceļ as barjera, autobusi pabrauc pā ris desmitus metru un. . . apstā jas. Sanitā rā pietura. Interesanti, ka sabiedriskā tualete ir tikai š ajā pusē . Un ja ar niezi? Dari ko vē lies. Robež a ir bloķ ē ta. . .

Beidzot priecī gie pasaž ieri atgriež as savā s vietā s, un karavā na turpina kustī bu. Bet drī z atkal apstā jies. Pirmais aizlieguma zonas objekts ir dekontaminā cijas vieta. Tas pats asfaltē tais ceļ š atiet no ceļ a dziļ i mež ā . Savukā rt no tā ir strupceļ i.

Katra no tā m galā ir platforma ar estakā di. Uz tā s tika uzbraukts netī rs aprī kojums, un nabaga karavī ri mē ģ inā ja to mazgā t. Ī paš u apģ ē rbu nebija. Bet risinā jumi joprojā m bija. Piemē rs ir skā beņ skā be. Kas notika, ja š is netī rums nokļ uva uz ā das, ir biedē još i pat iedomā ties. Turklā t automaš ī nu skaņ a ir ļ oti forš a.

Tagad daba dara savu. Asfaltu pamazā m pā rklā j sū nas. Koku saknes tai lauž as cauri. Visur ir izmē tā tas nezinā mu mehā nismu sarū sē juš as daļ as. Un starp kokiem ir redzamas dī vainas struktū ras.

Š ķ iet, ka uz kalna atradā s vieta š ķ idro atkritumu pā rstrā dei vai uzglabā š anai. Milzī gs pazemes rezervuā rs. Drī zā k viss tī kls. No tiem izplū st caurules un lū kas. Dzelzsbetona kabī ne augš pusē ir tukš a. Apkā rt guļ tikai izsists stikls. Ar aizsardzī bu pret radiā ciju nav vienkā rš i. Dzeltenī gi un desmit centimetrus biezi.

Interesanti, ka tagad radioaktī vais fons ir ļ oti mazs. Protams vairā k nekā Kijevā . Bet, tomē r. . . Vai arī viss jau ir aizskalots. Vai arī tū ristus speciā li neved uz tā m vietā m, kur var salasī t kaut kā dus netī rumus.

Daudzas dzī vnieku dzī ves pē das kalpo kā apstiprinā jums tam, ka š eit viss ir vairā k vai mazā k normā li. Š ķ iet, ka dambriež i un stirnas pat neiebilst š ajā vietā gozē ties saulē . Jā , un mež acū kas apmeklē .


Atpakaļ uz autobusiem un transfē rs uz vietē jo galvaspilsē tu - Č ernobiļ u. Lai gan apskates vietas programmā nav iekļ autas. Tā tad viss ir uz pareizā ceļ a. Mū sdienu augstceltnes lielā koties ir labā stā voklī . Protams, kur dzī vo cilvē ki. Veikali un pasts ir atvē rti. Tam ir sava administrā cija. Tač u privā tmā jas pamazā m savelk dž ungļ us. Ne viss. Daž i no tiem izskatā s ļ oti labi. Uz viņ u vā rtiem biež i ir uzraksts - Š eit dzī vo ī paš nieks.

Š ajā ceļ ā ir daž i svarī gā kie punkti. Piemē ram, stā vot kalnā virs upes Sv. Elijas baznī ca. Kas ir minē ts seš padsmitā gadsimta annā lē s. Tas joprojā m darbojas. Un pā rsteidzoš i, tas ir tī rs! Kā pē c? Š o jautā jumu droš i vien vajadzē tu uzdot ateistiem.

Ir saglabā jies arī vietē jā Tveras tzaddika Menahema Nakhuma mauzolejs. Viņ š bija veselas Č ernobiļ as hasī du dinastijas dibinā tā js. Š ī s mā cī bas sekotā ji joprojā m dzī vo Izraē lā . Kopienu sauc par Č ernobiļ u. Starp citu, vietē jā sinagoga ir vienī gā š ā da veida pasaulē . Jo tai ir nevis seš staru, bet piecstaru zvaigzne. Un tas viss ir saistī ts ar militā rā s reģ istrā cijas un iesaukš anas biroju, kas savulaik apmetā s viņ as ē kā .

Vē l viens metiens un vē l viens kontrolpunkts, - Leliv. Š oreiz pie ieejas desmit kilometru zonā . Pā rbaude, pā rbaude un barjera paceļ as. Aiziet. Tā lumā jau redzamas Č ernobiļ as atomelektrostacijas ē kas. Bet tur nedaudz vē lā k. Pa to laiku nogriezieties uz veco Pripjatas ceļ u.

Pā rtraukt vē lreiz. Bijuš ajā pā rsū tī š anas punktā . Notika betona pā rvietoš ana no tī rā m uz netī rā m automaš ī nā m. Pē dē jais devā s uz avā rijas staciju un atpakaļ . Process izskatī jā s ļ oti vienkā rš s. Mazā uzkalniņ ā , kuru apstā dinā ja betonvedē ji. Un viņ i izkrā va savu kravu saņ emš anas paplā tē s. No apakš as risinā jums tieš i iekrita Č ernobiļ as transportā .

Š ajā brī dī jums jā bū t ļ oti uzmanī gam. Labā k neiziet malā . Viņ i zvana. Daž as ī paš i garš ī gas vietas ir pat apzī mē tas ar ī paš ā m zī mē m ar tā du paš u radioaktivitā tes zī mi.

Pripjata nav tā lu. Bet pa ceļ am ir interesanta vieta. Turklā t kā ceļ vedis kalpo stele lā pas formā . Abā s pusē s ir tā sauktā sarkanā mež a paliekas. Lai gan visļ aunprā tī gā kā tā daļ a tika nocirsta un aprakta.


Dozimetri š ajā vietā vienkā rš i aizrī sies. Un tas notiek pat neizejot no autobusa, atrodoties ceļ ā . Kaut kā nav ī paš i patī kami redzē t uz indikatora skaitļ us, kas pā rsniedz 1000 mikrorentgenus stundā . Salī dzinā jumam, Kijevā fons ir aptuveni 15 mikrorentgeni stundā . Labi, ka š is posms nav plats, tikai divi vai trī s simti metru.

Tulkots automātiski no krievu valodas. Skatīt oriģinālu
Lai stāstam pievienotu vai noņemtu fotoattēlus, dodieties uz šī stāsta albums