Jaunzēlande: dodieties pēc jaunām sajūtām!

24 Aprilis 2013 Ceļošanas laiks: no 26 Decembris 2012 ieslēgts 17 Janvāri 2013
Reputācija: +189.5
Pievienot kā draugu
Uzrakstīt vēstuli

Sveiki. Ilgu laiku es neņ ē mu “pildspalvu”, man pat kļ uva garlaicī gi. Steidzu dalī ties ar jums visiem savos iespaidos par ceļ ojumu uz tā lo un noslē pumaino Jaunzē landi.

Tagad ir grū ti pateikt, kā pē c izvē le krita uz š o valsti. Jau pā ris gadus manā bibliotē kā putekļ us krā j NZ ceļ vedis, kuru, starp citu, pa visu š o laiku izdevā s izlasī t vairā kas reizes. Ceļ ojuma gatavoš anā s procesā jautā jumu bija vairā k nekā pietiekami - no ko un kad lidot, nu, lī dz marš rutam, ekskursijā m un citā m lietā m. Nedaudz lielā ka sapratne man ienā ca prā tā , kad krievu tū roperatoru mā jaslapā s izlasī ju standarta tū res uz Jaunzē landi. Tiesa, ir vē rts atzī mē t, ka par diezgan banā lu tū ri (pē c brauciena to noteikti varu nosaukt par primitī vu no piedā vā juma) mū su “kungi-tirgotā ji” no tautas “izrauj” vienkā rš i nereā lu naudu.


Sā ksim secī bā . Starptautiskais lidojums. Priekš likumu š ajā virzienā ir vairā k nekā pietiekami. No galvenajiem uzņ ē mumiem, kas piedā vā lidojumu ar vienu pā rsē š anos savā bā zes lidostā , ir vē rts izcelt Singapore Airlines, Cathay Pacific no Honkongas, Korean Air, Japanese ANA un JAL. Es lidotu ar Emirā tiem, bet diemž ē l visi viņ u lidojumi uz Jaunzē landi veic tranzī ta pieturas Austrā lijā (Sidnejā , Melburnā , Brisbenā ). Izvē le tika izdarī ta par labu Singapū rai - minimā lais lidojuma laiks ir 22-23 stundas, pā rē jā m ir nedaudz vairā k, un cena ir par 20% zemā ka nekā pā rē jā m, zemā ku piedā vā ja tikai Emirā ti. Visas starptautiskā s kompā nijas, izņ emot Austrā lijas, nolaiž as Oklendas lidostā , kas ir valsts lielā kā pilsē ta, kas atrodas Ziemeļ salā . Galvaspilsē tas Velingtonas lidosta lielajiem laineriem ir par mazu, turklā t ģ eogrā fiskais novietojums 40. platuma grā dos padara š o rajonu pā rlieku vē jainu pat saulainā laikā . Valsts otrā lielā kā pilsē ta Kraistč ē rč a iepriekš piedā vā ja ē rtus lidojumus uz Dienvidsalu, tač u pē c 2010. -2011. gada zemestrī cē m, kad pilsē ta un lidosta tika bū tiski nopostī tas, reģ ions zaudē ja savu tū ristu pievilcī bu starptautiskajiem uzņ ē mumiem.

Marš ruts. Tā lā k es pie tā pakavē š os sī kā k un atkā rtoti. Nepacietī gajiem lasī tā jiem atzī mē ju, ka ceļ ojuma laikā kopā ar apkalpi apskatī ju visas galvenā s Jaunzē landes vietas un pat atpū tos Rarotongā – Kuka salā s. Ceļ ojums no mā jā m uz mā jā m ilga 22 dienas.

Visas lielā kā s rezervē š anas sistē mas ir pilnas ar bezmaksas vietu piedā vā jumiem viesnī cā s. Cenas ir daž ā das, ļ oti iesaku tā s rū pī gi pā rbaudī t kā viena vietne š odien piedā vā noteiktu viesnī cu par vienu cenu, bet cita to “pā rdod” par divdesmit procentiem lē tā k. Piemē ram, viesnī cu Oklendā vai Kuka salā s vislē tā k piedā vā ja Air NZ meitas uzņ ē mums Air NZ Holidays, saite uz kuru ir pieejama aviokompā nijas mā jaslapā . Pē c Velingtona domā m, neapstrī dams lī deris ir “Hotels dot com”. Pā rē jā s viesnī cas piedā vā “booking dot com” un “agoda dot com” par labu visiem, izmantoju pirmo servisu, tas man kaut kā pazī stamā ks.

Iekš zemes lidojumi. Jaunzē landē izvē le nav tik liela kā , teiksim, ASV. Air New Zealand ir valsts karoga pā rvadā tā js un veic lielā ko daļ u lidojumu. Ja, veicot rezervā ciju, vietnē norā dā t valsti “Jaunzē lande”, cenas maģ iski samazinā sies par 20-40% (es to pā rbaudī ju vairā kas reizes, vietne darbojas tieš i saskaņ ā ar š o shē mu). Otrs lielā kais pā rvadā tā js ir austrā lieš u JetStar, tač u pē c “Melburnas incidenta”, ko pirms aptuveni trim gadiem rakstī ju savos Austrā lijas piedzī vojumos, tika nolemts vairs neriskē t.

Iekš ē jie pā rskaitī jumi. Lai redzē tu maksimumu – vajag nevis lidot, bet braukt. Dzelzceļ a sistē ma valstī ir diezgan primitī va un neē rta, tā pē c ceļ oš ana ar automaš ī nu ir tas, kas jums nepiecieš ams. Jaunzē landē ir lieliski ceļ i, starp citu, visi ir brī vi, gandrī z pilnī ga videonovē roš anas kameru un policijas neesamī ba "krū mos". Nav arī sastrē gumu, izņ emot Kraistč ē rč u, kur tie veidojas, jo zemestrī ces dē ļ ir pilnī bā bloķ ē ts viss pilsē tas centrs.


Es jau ilgu laiku esmu Hertz klients. Viņ u auto piedā vā jumi ir labi, cenas ir tirgus, patiesī bā gandrī z vienā das visos uzņ ē mumos. Jaunzē landē KASKO apdroš inā š ana ir ļ oti dā rga - no 20 lī dz 30 Jaunzē landes dolā riem dienā (rubļ os tas ir 500-800). Tomē r ļ oti iesaku tomē r iegā dā ties apdroš inā š anu, atceroties tautas gudrī bu: “Skopais maksā divreiz!  ".

Vī za. Tī klā ir daudz leģ endu par vī zas iegū š anu uz NZ. Patiesī bā viss ir vienkā rš ā k, nekā aprakstī ts. Dokumentu saraksts ir standarta lielā kajai daļ ai "nopietno" valstu. Ja pasē ir ASV, Anglijas, Austrā lijas vī zas, tad ar 99.99999% varbū tī bu problē mu nebū s. Zinā mu neizpratni rada anketa uz 23 lapā m (pā rspē ja "amerikā ņ us"  ), tomē r, rū pī gā k papē tot, saproti, ka viss ir ļ oti vienkā rš i aizpildā ms. Starp citu, ja ceļ ojat ar kompā niju vai ģ imeni, viena veidlapa tiek aizpildī ta par visu uzņ ē mumu. Vē stniecī bas mā jaslapā atrodama vairā k nekā detalizē ta informā cija, konsulā rais departaments veic telefoniskas konsultā cijas par vī zas saņ emš anas kā rtī bu. Visa dokumentu pakete (izņ emot pieteikuma veidlapu, tiem nepiecieš amas STRUKTI angļ u valodas darba apliecī bas, bankas izraksts, starp citu, arī angļ u valodā , fotogrā fijas, tulkoš anas birojā angļ u valodā tulkota krievu pases kopija) tiek iesniegta plkst. vī zu centrs caur kurjerkompā niju TTK Servises. Maniem tautieš iem tū ristu vī za ir bez maksas, kurjerkompā nijas iekasē š ana brauciena brī dī bija 954 rubļ i par pieteikumu (ja tur ir 6 cilvē ki, sadaliet š o summu ar visiem). Mums bija nepiecieš ama multivī za, jo mē s Vecgada vakarā izbraucā m no valsts un pē c tam atgriezā mies no Kuka salā m, un mē s to saņ ē mā m bez problē mā m, ar neierobež otu skaitu ieceļ oš anas uz seš iem mē neš iem. Lai to izdarī tu, dokumentu paketei jā pievieno vē stule ar ceļ ojuma programmu un jā uzraksta, uz kuriem datumiem nepiecieš ama vī za. Kurjerpasta uzņ ē mums jums pieš ķ irs unikā lu elektronisko numuru, ar kuru jū s varat izsekot savu dokumentu paš reizē jam statusam. Mū su vī za bija gatava 10 dienā s, un kurjeru kompā nija atved pases uz mā jā m vai uz darbu.

Š ajā sakarā , dā rgie lasī tā ji, es iesaku apturē t tos, kuriem nepiecieš ama specifika. Attiecī bā uz š o kategoriju es atzī mē ju, ka tā beidzas š eit. Nā kamais - filozofija  zinā tniskā s fantastikas ž anrā  . Nu, kam tas interesē , ejam 

Divdesmit sestajā decembrī ir "jautri" aizlidot. Bū tu aizlidojis 20. , lai nenogurdinā tu sevi ar Jaungada likstā m. Lidostā s vē l nav tik daudz cilvē ku, un lidojumi nav pā rpildī ti ar tū ristiem, kuriem ir garlaicī gi masu galamē rķ i. Š ogad izlidoš anu aizē noja tikai viens mazs “bet” – divas dienas pirms lidojuma saslimu stipri. Es nevarē ju nelidot - tas ir zemiskuma likums - jū s nelidojā t, un nā kamajā dienā jū s jū taties lieliski. Piecus gadus mani uzbruka tā da saaukstē š anā s - no lielā zā ļ u un tautas "losjonu" arsenā la nekas nepalī dzē ja  . Drebuļ i, abstinences simptomi, drudzis, reibums – tā di bija mani uzticī gie pavadoņ i š ī ceļ ojuma paš ā sā kumā . Es ļ oti maz atceros, kā gaidī ju Aeroexpress Paveletsky dzelzceļ a stacijā , neatceros ne ceļ u, ne pirmslidojuma formalitā tes. Un galvenā vē lme bija tajā dienā - apgulties, aizmigt un visu aizmirst! 


Singapore Airlines reisam SQ61 bija paredzē ts izlidot plkst. 15.20. Boeing 777-300ER ir viena no manā m mī ļ ā kajā m lidmaš ī nā m, ļ oti ē rta un ē rta. Singapū ras iedzī votā ji to izmanto 3 + 3 + 3 sē dvietu izkā rtojumā , kas ievē rojami palielina servisu lidojumā (piemē ram, Emirates vai Air France izmanto ī paš i blī vu kabī nes izkā rtojumu - 3 + 4 + 3). Iepriekš rezervē ju vietas pie avā rijas izejas, lai nekas netraucē tu komfortam ceļ ā . Nepatikš anas nebija veltas - ar temperatū ru spē ja izstiept kā jas un izstiept stī vo ķ ermeni vismaz uz pusi ir pā rsteidzoš a priekš rocī ba salī dzinā jumā ar citiem pasaž ieriem. Faktiski pacē lā mies 16.00, dē ļ rindas uz sā nu pretapledojuma apstrā di. Kad Maskava pazuda smagos gubu mā koņ os, es garī gi atvadī jos no Krievijas lī dz jaunajam 2013. gadam un sagatavojos brī niš ķ ī gam atvaļ inā jumam.

Č etros gados, kad neesmu lidojis ar Singapore Airlines, nekas daudz nav mainī jies. Izcils ē diens, plaš a dzē rienu un vieglu uzkodu izvē le, trī sreiz "baroš ana" lidojuma laikā pulksten vienpadsmitos - kas var bū t labā ks. Iepriecina, tā pat kā pirms č etriem gadiem, par ceļ ojumu zeķ u un zobu pastas komplektu, ko dā vina visiem pasaž ieriem, ko, starp citu, izstrā dā jis pats Huberts Givenš ī . Uz kuģ a jū s varat atrast lielisku izklaides sistē mu ar bagā tī gu filmu izvē li krievu valodā . Tualetē s - š iks personī gā s higiē nas preč u sortiments, jū s pat varat atrast sievieš u paliktņ us. Lidojuma laikā mē ģ inā ju aizmigt, bet aukstums - mans nelū gtais pasaž ieris, bija nepā rprotami pret to. Č etras filmas paspilgtinā ja manu lidojumu, kas, starp citu, pagā ja bez nevienas turbulences mā jiena.

Nā kamajā dienā , divdesmit septī tajā decembrī , pulksten 5.40 mē s nolaidā mies Č angi, Dienvidaustrumā zijas lielā kajā lidostā . Pasaž ieri uzreiz no izejas pa teleskopiskajā m kā pnē m nokļ ū st jaunajā.3. terminā lī , kura atvē rš anu man izdevā s apmeklē t pirms 5 gadiem. Lidosta tikko atdzī vojā s. Es iegā ju duš ā tualetē un jutos labā k. Aiz loga bija +25, kas nevarē ja neiepriecinā t auksto ķ ermeni . Savienojums nā kamajam reisam SQ281 uz Oklendu bija ī ss – 2.5 stundas ar izlidoš anu 8.50. Pa š o laiku paspē jā m paē st gardas brokastis koku galerijā un pā rbaudī t e-pastus. Mums pat nebija tā lu jā iet - lidojā m uz 12. izeju, un lidojā m prom - no 9.  . Mani iepriecinā ja lidostas kvalitā tes kontroles sistē ma – uz katra stū ra karā jas mazs monitors. Tajā ir fotogrā fija, kurā redzams darbinieks, kurš ir atbildī gs par kaut ko š ajā sektorā (piemē ram, uzkopš ana, komforts utt. ) un č etras emocijzī mes. No tevis maz ko prasa: ej pie monitora un novē rtē darbinieka darbu, noklikš ķ inot uz kā das no emocijzī mē m (ļ oti apmierinā ts, apmierinā ts, tik un nemaz neapmierinā ts, varē tu teikt, nikns). Starp citu, sistē ma ir gudra. Viņ a fotografē jū s š ajā procesā un trī s dienas glabā fotoattē lu datubā zē , lai jū s nebalsotu divreiz. Dators arī izslē dz darbinieku balsoš anu par savu reitingu uzpū š anu. Nevarē ja noskaidrot, kas notiks ar "izcilajiem studentiem" un kā tiks sodī ti "lū zeri", bet man patika pats princips.

Lidojumā uz Oklendu singapū rieš i nolika vecu Boeing 777-200 ar stipri nolietotiem sē dekļ iem un primitī vu izklaides sistē mu. Kā vē lā k uzzinā ju no Amerikas lidmaš ī nu reģ istra, š is 1995. gada Bobijs ir vecā kais lidmaš ī nas aviokompā nijas flotē . Jā uzmin apkalpe, apkalpoš ana bija pirmā lidojuma lī menī , nogurums apvienojumā ar izdzertajā m zā lē m pret saaukstē š anos ļ ā va visu ceļ u nogulē t 10.5 stundas, periodiski pamostoties no kliedzieniem. no bē rniem, kas sē dē ja divas rindas agrā k. Š im segmentam nevarē ju dabū t sē dekļ us ar vietu kā jā m, jo ​ ​ sā nos bija pilna slodze. 23.45 nolaidā mies uz valsts lielā kā s lidostas vienī gā skrejceļ a. Terminā lī viss tiek “uzasinā ts” hobitiem, kuri tiek “promolē ti” visā valstī . Garo koridoru sistē ma ļ ā va uzņ emt apgriezienus un izlauzties lī dz paš am migrā cijas kontroles rindas sā kumam. Mani pā rsteidza automā tiskā ieceļ oš anas sistē ma Jaunzē landes pasu ī paš niekiem. Iedomā jieties, cik mū su FSB robež sargi ietaupī tu uz algā m vien, ievieš ot bankomā tiem lī dzī gus automā tus. Piecu minū š u laikā mū su mazā rinda pā rvē rtā s par noguruš u cilvē ku pū li, no kuriem daudziem bija jā gaida 20 minū tes, lī dz pasē parā dī jā s manā ms “zī mogs”. Mums netika uzdoti jautā jumi, un mē s devā mies pē c bagā ž as, kas, starp citu, arī nebija ilgi jā gaida. Saņ emš anas zonā jū s varat samainī t skaidru naudu, lai gan valū tas maiņ as kurss ir nedaudz sliktā ks nekā pilsē tā . Lai gan, salī dzinot ar tiem spekulantiem, kas maina valū tu Domodedovā , jaunzē landieš i š ķ itī s kā bē rni, kas spē lē smilš u kastē . Pirms ieieš anas brī vajā zonā jā iziet personī go mantu skenē š ana, jaunzē landieš i baidā s, ka atnesī siet viņ iem bī stamu augu, kas iznī cinā s visu apkā rtē jo dzī vī bu. Kontrole ir fiktī va, tas prasa tikai laiku. Terminā lī ir sveicē ju pū lis, katra sejā uzreiz krī t acī s smaids. Kopumā "zaļ ā s valsts" iedzī votā ji biež i smaida, vienmē r ir ļ oti atsaucī gi un draudzī gi, gatavi sniegt palī dzī bu un palī dzī bu, pat ja jū s to nelū dzat. Piemē ram, ejot pa ielu ar fotoaparā tu, katrs treš ais piedā vā tevi nobildē t. Sā kumā domā ju, ka man to grib nozagt, bet, par laimi, vietē jā mentalitā te to neparedz.


Ā rā bija silts. Ielikusi dž emperi koferī , piegā ju pie pirmā man blakus stā voš ā taksista un, pā rliecinoties, ka viņ š ir brī vs, braucu uz viesnī cu. Ceļ š uz pilsē tas centru ilga 20 minū tes, un brauciens izmaksā ja aptuveni 1800 rubļ u. Jebkurā valsts taksometrā , pat dziļ ā nomalē , jū s varat norē ķ inā ties ar kredī tkarti.

Uzturoties Oklendā , es izvē lē jos SkyCity Grand Hotel. Tā ideā lā atraš anā s vieta pilsē tas centrā pie TV torņ a apvienojumā ar zemo cenu padara to par pievilcī gā ko starp pā rē jiem pieciniekiem. Turklā t Air NZ Holidays piedā vā treš o nakti bez maksas, kas bija ī paš i patiesi, jo lidojā m pē c 24.00, un ī sti negribē jā m maksā t par atseviš ķ ā m dienā m . Pilsē ta naktī pā rsteidza ar savu mieru - uz ielas nav nevienas dvē seles, tikai reti taksometri pā rtrauc š o klusumu. Viesnī cā viss atbilda ielai – miers un klusums. Aiz muguras nā cā s "vilkt" koferus, un "reģ istratū rā " dež urē ja viena miegaina darbiniece. Man iedeva 2103. istabu augstā kajā , 21. stā vā . Es atzī mē ju, ka istabā ir viss nepiecieš amais, izņ emot č ī bas. Jaunzē landē pat vecā motelī atradī si mini virtuvi, tē jas un kafijas komplektus, savukā rt č ī bas netiek lī dzi pat pē c izsaukuma. Viesnī cā WiFi ir bezmaksas tikai vestibilā , numuriņ os cena ir “kož a” - diena maksā.500 rubļ u.

Nakts pilsē ta iegrima ziemas miegā , un mē s gribē jā m ē st un dzert pē c ilga lidojuma. Saaukstē š anā s ir atkā pusies, gulē š ana lidmaš ī nā padarī ja mani mož u un salī dzinoš i svaigu . Vienī gā vieta, kas darbojā s 2 naktī pilsē tā ir SkeCity kazino, lielā kais un slavenā kais pilsē tā , kas atrodas tieš i pretī mū su viesnī cai, no viesnī cas piektā stā va var doties pā ri tiltam uz blakus ē ku. . Ielaida mū s vecos dž insos un T-kreklos, prasot tikai mū su vecumu. Pirms dokumentu pā rbaudes, kā , piemē ram, Austrā lijā , tā nenā k. Vieta bija pā rpildī ta, un gaisā nemitī gi smarž oja pē c drosmes un vieglas naudas. Mums, pieredzē juš ajiem, pē c Vegasas š ajā kazino bija garlaicī gi .

Mē s apsē dā mies pie bā ra pa kreisi no ieejas. Cilvē ku nebija daudz. Aiz bā ra stā vē ja puika ar izteikti "geju" tieksmi ar auskaru ausī.5 kapeikas lielumā un aziā tu meitene. Mani pā rsteidza viņ u angļ u valoda – tā bija nesaprotama. Viņ i nesaprot vā rdu “dzē rieni” ar punktu, stā v un rausta plecus kā divi ē zeļ i, lī dz tu pasaki loloto “bebru”. Jaunzē landē angļ u valoda atš ķ iras no "angļ u angļ u valodas" un "amerikā ņ u angļ u valodas".


Prasī ju 2 "š otiņ us" ar rumu. Pretī gs izrā dī jā s vietē jais rums, kura cena bija 250 rubļ i par 30 gramiem. Bā rā nav bā ru. Viskija glā zē viņ i ielē ja ne vairā k kā.30 gramus un piedā vā ja to atš ķ aidī t ar ū deni. Servisa nav, pasū tā t pats bā rā , uzreiz maksā jat, tad “velc” pie sava galdiņ a un “baudi”. Pē c piecā m minū tē m mana glā ze bija tukš a, un es atnā cu pē c vairā k. Aziā te man kaut ko "ieberzē ja" par to, ka esmu piedzē ries. Un tas ir pē c 30 gramiem (! ) pretī ga sā rma . Tad viņ a aicinā ja iedzert ū deni un kā das divdesmit minū tes pastaigā ties, kamē r "netradicionā lais" viņ ai nemitī gi kaut ko notiesā ja. Protams, es centos viņ iem paskaidrot, ka viņ i ir muļ ķ i, un daudzu iemeslu dē ļ : a) klients par dzē rieniem maksā mazā k; b) klients ir neapmierinā ts un nespē lē kazino; c) negaidiet dzeramnaudu. Meitene man kaut ko atbildē ja ķ ī nieš u un angļ u valodas sajaukumā , un beidzot, noklausī jusies manu stā stu, ka mē s Krievijā izdzeram pudeli degvī na “vienā ” un veiksmī gi braucam, viņ a pilnī bā aizgā ja. Es atzī mē ju, ka nekur citur Jaunzē landē man nav liegts dzert. Kā ds bija š ī personā la neadekvā tā s uzvedī bas iemesls, mē s nesapratā m.

Mē s nepazudā m. Ieejot dziļ ā k zā lē , es ieraudzī ju vē l vienu joslu labajā pusē . Starp cilvē kiem bija arī “divi invalī di”, kuri acī mredzami zaudē ja katru centu. Ē dienkarte ir tieš i tā da pati kā iestā dē pie ieejas. Bā rmeņ a zē ns, acī mredzami tradicionā lā s orientā cijas, atrada arī nelielas glā zes - kaudzī tes, un izcilu alkoholu. Izdzerot 200 gramus Dž eka Danielsa, es nomierinā jos un pilnī bā atslā binā jos. Bija traka doma izmē ģ inā t veiksmi, bet tad es atcerē jos vienu gudru frā zi: "nauda ir jā nopelna, nevis jā uzvar. " Mē s devā mies uz zā les galu un atradā m tur ē damistabu. Ē dienkarte ir ierobež ota, bet ē st principā var. Jaunzē landē , tā pat kā Austrā lijā , Fish and Chips (fish and chips) ir ļ oti populā ri. Ar pilniem vē deriem un nelielu grā du ceturtā rī ta sā kumā devā mies gulē t.

Es pamodos agri, pusnaktī pē c Maskavas vai 9 no rī ta pē c Oklendas laika. Duš a, pasta pā rbaude, brokastis bija jā pā rbauda, ​ ​ kamē r pā rē jā apkalpe vē l gulē ja. Par 1100 rubļ iem viesnī ca ir ļ oti slikti barota. Ī stenī bā tā s bija tā s retā s bufetes brokastis, visos citos gadī jumos ē dā m "a la carte", kas mū suprā t vienkā rš i ir "ē dienkartē ".

Pulksten vienpadsmitos devā mies ā rā pilsē tā . Pilsē tā nav tik daudz atrakciju, pilnai dienai ar labu plā nojumu var droš i visu apskatī t. Pirmā apskates vieta ir tieš i pā ri ielai no galvenā s ieejas viesnī cā – SkyTower. Jū s ieejat ē kā , kurā atrodas kazino, tikai neejiet augš ā , bet gan ejiet lejup pa eskalatoru. Biļ ete maksā apmē ram 900 rubļ u, rinda ir minimā la. Var nopirkt biļ eti par 500 rubļ iem un nekā pt augš ā - tur ir tikai restorā ns, kurā var ieiet bez maksas, iepriekš rezervē jot, plus tieš i š eit, no metā la tilta, lec lejā pā rdroš nieki. . Š eit nav skatu, tā pē c, cienī jamie lasī tā ji, jū s noteikti varat ietaupī t uz alu  . No rī ta apmeklē tā ju gandrī z nav. "Ekstrē ma" cienī tā jiem ir ī paš s piedā vā jums - pastaigā ties atklā tā teritorijā bez ž ogiem (ar instruktoru oranž os uzvalkos), vai nolē kt pa virvi (no aptuveni 400 metru augstuma zilos uzvalkos). No skatu laukuma paveras brī niš ķ ī gs skats uz pilsē tu. Piezī mē ju, ka pie stikla pē kš ņ i parā dī jā s vī rietis zilā uzvalkā , kurš.10 sekundes lidinā jā s mū su priekš ā un strauji lidoja lejā , tikai pieš ķ ir mirklim pikantu. Vispā r jaunzē landieš iem ļ oti patī k ekstrē mi sporta veidi, katrā pilsē tā var atrast ko sev tī kamu (lai gan mana iekš ē jā pasaule vienmē r ir pret š ā diem spē ka pā rbaudī jumiem ).


Tā lā k visi ceļ vež i ved uz blakus esoš o Queen Street – plaš o ielu ar maziem veikaliņ iem. Pa ceļ am redzamas divas nelielas un vienī gā s katoļ u baznī cas, kuras pilsē tas viesiem principā nepā rstā v nekā du kultū ras un tū risma vē rtī bu. Pā rsteidzoš a ir Ķ ī nas suvenī ru veikalu klā tbū tne - no "patē riņ a preč u" viļ ņ oš anā s acī s. Skumjā kais ir tas, ka ar aitu skaitu no 10 pret 1 uz valsts iedzī votā jiem (aptuveni 50 miljoni galvas), valstī nav nevienas preces, kas raž otas no š ī dzī vnieka. Suvenī ru veikalos ķ ī nieš u viltojumi, ā da, ko Ikeā dē vē par "lude" un tur maksā.990 rubļ us, Jaunzē landē nez kā pē c pā rdod par simts ASV dolā riem. Neuzkrī toš s dž emperis ar vē l neuzkrī toš ā ku uzrakstu “Made in NZ” aiz apkakles maksā no 400 lī dz 600 visu to paš u amerikā ņ u naudu, bet sievieš u aitā das veste ar vilnas oderi maksā.1000 zaļ us rubļ us. Jautā jums kā pē c?! ! ! Nopirkā m š ķ ī vi un magnē tus, uz š ī suvenī ru iegā de noslē dzā s lī dz brauciena beigā m.

Desmit minū tes lē nā tempā - un jū s esat krastmalā , kur ir koncentrē tas galvenā s Oklendas apskates vietas. Krastmalas un Karalienes ielas krustojumā atrodas labs taizemieš u restorā ns Chili Tai, kurā var paē st gandrī z par santī mu. Pirmajā dienā mē s tur ieradā mies pusdienā s, visas turpmā kā s dienas tas bija slē gts dienas laikā un tika atvē rts tikai pē c 18:00.

No 20.  gadsimta sā kuma prā mju ē kas jū s varat doties kruī zā uz Fullerton kuģ iem. Nopirkā m biļ eti Oklendas lī č a apskates tū rei par 1000 rubļ iem no cilvē ka. Cenā iekļ auta pati ekskursija, tē ja un kū ka ceļ ojuma laikā , kā arī biļ ete turp un atpakaļ uz pilsē tas priekš pilsē tu - Devenportu, kur atrodas tā da paš a nosaukuma kalns - augstā kā vieta apkā rtnē . Tieš i š eit paveras visplaš ā kā Jaunzē landes lielā kā s pilsē tas panorā ma.

"Pā rskata" laikā no ū dens apskatī siet veco bā ku, Devenportu, uz 20 minū tē m piestā siet vulkā niskajā salā fotogrā fijā m, atgriezī sities pilsē tā , pabrauksiet zem tilta pā ri lī cim un atgriezī sities ostā . Starp citu, mū su brauciena laikā pā ris jaunieš i lē ca ar gumiju no tilta. Joks bija tā ds, ka viņ i nav aprē ķ inā juš i kabeļ a garumu, un jaunietis ar galvu ķ iverē nokļ uva zem ū dens, tomē r pē c mirkļ a viņ š lidoja atpakaļ . Uz mū su pā rsteigtajiem izsaucieniem viņ š kaut ko kliedza, un mē s, sapratuš i, ka viņ am praktiski veselī ba (precī za diagnoze, manuprā t, viņ am tika noteikta slimnī cā  ), devā mies uz ostu.

Visa tā pati kruī zu kompā nija piedā vā braucienu ar prā mi pa apkā rtē jā m salā m. Interesantas ir ekskursijas uz vī na darī tavā m, kuras parasti tiek rezervē tas iepriekš . Citā di salas ir garlaicī gas un ainavas banā las. Tomē r š is jautā jums acī mredzami ir amatieris.


Pē c pastaigas devā mies pa krastmalu uz Jū ras muzeja pusi. Jū s to nepalaidī sit garā m, jo. mola vecajā s ē kā s netā lu atrodas Hilton viesnī ca. Protams, viņ š ir izskatī gs un lielisks, tač u apkā rt notiekoš ā až iotā ž a daudzus, tā pat kā es, vienkā rš i atgrū ž . Muzejā par 400 rubļ iem - ieejas biļ etes cenu - var izpē tī t visu kuģ niecī bas attī stī bas vē sturi reģ ionā . Ī paš u uzmanī bu ir pelnī jusi Jaunzē landes slavenā kā jahtnieka Pī tera Bleika ekspozī cija, kurš.2001. gada decembrī Brazī lijā Amazones upē traģ iski gā ja bojā bandī tu rokā s. Starp citu, viņ a pirmā jahta stā v uz pjedestā la tieš i pretī muzeja ieejai. Un otrs atrodas lī cī blakus muzejam (to iegā dā jā s kā ds bagā ts jaunzē landietis un periodiski dodas pa to jū rā ). Tač u kafejnī ca, kas atrodas pie muzeja ieejas un tā visos ceļ vež os “reklamē ta”, godī gi sakot, nav ī paš i laba: ē diens nav garš ī gs, dzē rienu izvē le primitī va. Starp muzeju un Hiltoni ir neliela josla. Protams, parastajiem tū ristiem tas neinteresē tu, ja ne viena iestā de - Ļ eņ ina bā rs (uzraksts krievu valodā ). Mū su tautieš i bā rā ir ī paš ā godā un saņ em komplimentu no iestā des (jā uzrā da tikai Krievijas pase). Kopumā iestā de ir jautra un piesaista ne tikai avangarda jaunieš us, bet arī diezgan turī gus Oklendas iedzī votā jus.

Ejot tā lā k pa krastmalu, jū s nokļ ū siet vecā ostas teritorijā , kas pā rbū vē ta par izklaides sistē mu. Atklā ti sakot, kafejnī cu un restorā nu skaits ir iespaidī gs. Atseviš ķ i ir vē rts apmeklē t zivju tirgu, kur visi izvē lē tie iemī tnieki tiks uzreiz cepti, vā rī ti, cepti, sautē ti vai vismaz sagriezti jē li . Iepriekš te kursē ja vecs tramvajs, tač u pirms diviem gadiem tas tika slē gts rekonstrukcijai un joprojā m netiks atvē rts. Tramvajs ir mans iecienī tā kais sabiedriskā transporta veids, tā pē c radā s tradī cija braukt ar to visos mū su planē tas nostū ros.

Pilsē tnieku iecienī tā kā atpū tas vieta ir lieli koka klā ja krē sli, 10x5 metrus lieli. Var droš i iet uz to, dzert alu (kaut vai maisā ) un baudī t dzī vi. Nedaudz tā lā k atrodas veca eļ ļ as krā tuve, nokrā sota "kā eņ ģ eļ i". Pirmkā rt, tas ir neprā tī gi skaisti. Otrkā rt, vecā naftas stieņ a centrā stā v...klavieres. Jā , vecas, bet absolū ti pilnī gas klavieres, kuras var spē lē t jebkurš . Vispā r jaunzē landieš i ir lieliski, kā teica mana vecmā miņ a: “No tā taisī s konfektes! ”. Tas noteikti ir par viņ iem! 

No daudzajā m kafejnī cā m izvē lē jā mies Fresh Fish, kur nosaukums runā ja pats par sevi. To saglabā ķ ī nieš i, tomē r ē dienkarte ir visai starptautiska. Vienī gais negatī vais ir debesī s augstā omā ru cena, aptuveni 2000 rubļ u par kilogramu (salu valstij nereā li dā rgi). Un pē c saulrieta bija "grē ks" nepalaist garā m glā zi vai divas kaut kā reibinoš a. Š im nolū kam ir lieliski piemē rots bā rs-kafejnī ca Soul pie jū ras muzeja. Š ī s iestā des virtuve ir iekļ auta labā ko TOP-10 valstī . Turklā t es atzī mē ju, ka tas viss ir taisnī ba. Pē c vakariņ ā m varat dejot iepretim esoš ajā atpū tas zonā un apbrī not Pī tera Bleika otro jahtu, kas pietauvojusies netā lu. Ja piederat to cilvē ku kategorijai, kuri nevar izvē lē ties no lielas angļ u valodā rakstī tas ē dienkartes, ļ aujiet man ieteikt Soul ravioli, creme brulee un š okolā des putas.


Kopumā pirmā diena valstī bija ļ oti pozitī va. Aukstums mani pilnī bā pametis, viss apkā rt interesants, ē diens garš ī gs, un dzē riens neierobež ots  Kas vē l vajadzī gs vienkā rš am padomju tū ristam jaunā gada priekš vakarā ? Gulē t devā mies ap diviem naktī , jau sestdien, 29. decembrī .

No rī ta ņ ē mu vē rā iepriekš ē jā dienā pieļ autā s kļ ū das un brokastoju istabā ar iepriekš ē jā vakarā pirkto pā rtiku. Es atzī mē ju, ka tā das paš as brokastis kā viesnī cā maksā s jums 100 rubļ us mū su naudā . Vienī gais, kas nedaudz satricinā ja garastā vokli, bija laikapstā kļ i. Kopumā tā ir ļ oti neparedzamī ba Jaunzē landē un visos valsts nostū ros. Dienas laikā saule var parā dī ties piecas reizes un tikpat ā tri pazust. Š ajā dienā bija karsts, bet apmā cies laiks, kas patiesī bā netraucē ja doties tā lā k “izpē tī t” vietē jos apskates objektus.

Bija vē lme doties uz Waiheke salu uz vī na degustā ciju un pastaigu, bet biļ eš u mums pietika (nezinu, kā pē c nenopirkā m iepriekš ē jā dienā ). Izstaigā juš i Ķ ī nas suvenī ru veikaliņ us, iegā jā m antikvariā tā , kur satikā m armē nietes izskata krievieti. Viņ a mums ilgu laiku “pā rdeva” kaut kā du dž emperi par 500 ASV dolā riem, pa ceļ am kritizē jot kaimiņ us ķ ī nieš u “suvenī rā ”. Un tā kā iepriekš ē jā dienā apskatī jā m visus galvenos pilsē tas centra apskates objektus, tad tika nolemts izmantot bezmaksas biļ etes un doties uz Davenportu. Atzī mē ju, ka pietiek ar divā m stundā m, lai uzkā ptu Viktorijas kalnā , uztaisī tu lielisku video, iepirktos, iedzertu alu un “brauktu” atpakaļ . Starp citu, iepirkš anā s valstī ir briesmī ga. Viņ i vienkā rš i neprot ģ ē rbties stilī gi. Zī molu veikalu praktiski nav. Patiesī bā pē c ASV ir grū ti kaut kur “iepirkties” lī dz galam, tač u Jaunzē lande “sliktā s gaumes” ziņ ā apsteidza daudzas valstis, kurā s man gadī jā s apmeklē t.

Ierodoties Oklendā , tika nolemts apmeklē t akvā riju. Nez kā pē c 16.00 tika slē gts ar uzrakstu uz durvī m: "Strā dā jam no 9 lī dz 18. " Nebē dā jā mies un devā mies apskatī t Jaunā tirgus rajonu, kur atrodas centrā lais pilsē tas muzejs. Protams, arī mē s tur netikā m, viņ iem sestdienā s ir brī vdiena!  Bet viņ i nokļ uva Apple Store, kur nopirka Ipad Mini 64Gb + Wifi par 20 tū kstoš iem rubļ u (pirkš anas brī dī Maskavā tas tika pā rdots par č etrdesmit tū kstoš iem koka). Lidostā to pā rdod par 15% lē tā k (bez PVN), tomē r preces ne vienmē r ir noliktavā .


Ap muzeju paveras lieliska panorā ma fotografē š anai. Ī paš i brī vdienā s – simtiem metru tev apkā rt nav nevienas dvē seles. Netā lu atrodas karaliskais parks, kur sestdienā s staigā vienkā rš i precē ti pā ri. Dā rzu galā ir stadions, kur noķ ē rā m taksi un braucā m uz viesnī cu. Mums atkal paveicā s - vecā ka gadagā juma š oferis izrā dī jā s albā nis, kurš ilgu laiku dzī voja PSRS un diezgan labi runā krieviski. Viņ a informā cija mums ļ oti noderē ja neatkarī gos braucienos pa valsti. Bet vairā k par to zemā k 

Viesnī cas bā rā iedzē rā m glā zi viskija. Netā lu, SkyTower ē kā , atrodas bā rs Nr. 81. To uzreiz redzē si cilvē ku pū lī iekš ā un ā rā . Kā ds ir iestā des noslē pums, nesapratā m - iekš ā ir visvienkā rš ā kā atmosfē ra, ē dienkarte ir standarta, mū zika arī , tajā paš ā laikā vienmē r ir daudz apmeklē tā ju. Apkā rt ir neskaitā mas iestā des – kloni, kur nez kā pē c ir tukš s . Viesnī cā ir divi labi restorā ni: grils, kurā tiek pasniegti lieliski steiki, un The Dine ar starptautiskā s virtuves ē dieniem. Abā s iestā dē s galdiņ u vē lams rezervē t iepriekš , abas iestā des ir ā rkā rtī gi populā ras gan vietē jo, gan pilsē tas viesu vidū . Š eit mē s noslē dzā m savu otro vakaru Jaunzē landē . Bet divdesmit devī tajā decembrī mums vē l bija jā atgriež as!

Svē tdien mū s gaidī ja reiss uz Rarotongu, tomē r 17.00. Mē s izgā jā m no viesnī cas 10:00 un nolē mā m izmantot atlikuš o laiku. Pirmais ir vē tra pā rņ emt okeanā riju. Iestā de darbojā s, tomē r rinda lika gaidī t apmē ram 40 minū tes. Pieredzē juš iem lietotā jiem informē š u, ka biļ eti ē rti rezervē t ar interneta starpniecī bu, apmeklē tā ji ar š ā dā m biļ etē m bez rindas dodas pa speciā lu koridoru. Mē s, kā jau visi "klasiķ i", stā vē jā m rindā pie kases. Bet tas bija tā vē rts – akvā rijs atrodas kalnā ar tieš u izeju uz jū ru. Pa pazemes tuneļ iem cilvē ki nokļ ū st zemū dens pasaulē un var ļ oti tuvu iepazī t tā s iemī tniekus. Visas detaļ as neatklā š u, vienkā rš i atnā c un pā rliecinies pats.

Ar to paš u taksometru (tur iedevā m 700 rubļ us, tad vē l 900 rubļ us) devā mies “š turmē t” muzeju. Tā s trī s stā vos ir izvietota visa visas valsts divsimt gadu vē sture. Apmeklē jot š o muzeju, iegū si divā s lietā s: 1) uzzinā si valsts vē sturi attē los; 2) pasargā jiet sevi no nevajadzī giem klonu muzeju apmeklē jumiem citā s pilsē tā s. Visu muzeju var apskatī t divā s stundā s, biļ ete ir lē ta - apmē ram 200 rubļ u vienai personai.


Pie Apple veikala pieķ ē rā m taksistu, viņ š ar garš u ē da sviestmaizi, kuru, pē c viņ a vā rdiem, viņ am pagatavoja sieva. Neskatoties uz saspringto ē diena ē š anas procesu, zemnieks mū s laipni aizveda uz Queen Street uz taju restorā nu. Tas bija slē gts. Kā jā m nokļ uvā m lī dz Ļ eņ inam, un te mums atkal nepaveicā s - uz durvī m bija zī me “Slē gts”. Dvē selē viss ir vienā ds. Svē tdiena ir visvairā k "miruš o" diena Jaunzē landē no tū rista viedokļ a. Daudzas vietas ir slē gtas lī dz otrdienai. Blakus Soul atrodas iestā de The grill (nejaukt ar viesnī cā esoš o, š ī ir cita, bet ne mazā k forš a iestā de). Gaļ u š eit pasniedz nelielā sortimentā , bet austeres ir vienkā rš i dievī gas. Ja ne lidojums uz Kuka salā m, mē s droš i vien bū tu palikuš i Oklendā , lai baudī tu gardē ž u jū ras velš u tū ri .

Ceļ š uz lidostu mums neaizņ ē ma daudz laika, ne vairā k kā divdesmit minū tes. Tiesa, par servisu nā cā s maksā t 65 Jaunzē landes dolā rus jeb 1500 rubļ us, ko uzskatu par augstu cenu. Vispā r Jaunzē landē ir ļ oti dā rgs taksis, kuru, starp citu, izņ emot Oklendu, mē s neizmantojā m. Pilsē tas autobusu sistē ma ir ļ oti attī stī ta, vienreizē jais brauciens maksā no 3 lī dz 10 dolā riem, atkarī bā no pilsē tas un attā luma. Ir biļ etes uz dienu, trī s dienā m, nedē ļ u vai vairā k. Tiem, kas dod priekš roku ceļ oš anai bez liekas až iotā ž as, iesaku ī rē t auto, taksometrs tik un tā ir dā rgā ks.

Reiss NZ18 uz Losandž elosu ar pieturu Rarotongā (Avarua lidosta) mū s interesē ja tikai pirmajā lidojuma segmentā . Air New Zealand pamatoti tiek uzskatī ta par vienu no droš ā kajā m pasaulē ; patiesī bā valstī nav cienī gā kas alternatī vas. Tajā paš ā laikā ir arī trū kumi, par kuriem nevaru nerunā t. Pirmā ir izspiedē jcena ā rzemniekiem, pē rkot biļ etes caur vietni, par ko rakstī ju iepriekš . Vē lreiz vē rš u lasī tā ju uzmanī bu uz to, ka, atverot vietni, vienmē r ir jā norā da mī tnes valsts "Jaunzē lande", lai iegū tu zemā kā s cenas. Otra neē rtī ba ir man pazī stamā s tieš saistes reģ istrā cijas trū kums. Kā pē c? Sarež ģ ī ts jautā jums, ņ emot vē rā , ka tie ir reā li izmaksu ietaupī jumi un pievienotā vē rtī ba ceļ otā jiem. Aviokompā nijai lidostā ir liels atseviš ķ s spā rns. Iekš zemes reisu pasaž ieri paš i reģ istrē jas kioskos un pat pielī mē č emodā na birkas un uzlī mē to uz lentes. “Starptautiskie” Es uzreiz iesaku stā vē t rindā un reģ istrē ties klasiskā veidā . Sē dvietas lidmaš ī nā izvē lē jos iepriekš , rezervē jot, serviss bez maksas, tā pē c nesteidzos bū t pirmais rindā .

Visas pirmslidojuma procedū ras, ieskaitot reģ istrā ciju, veicā m pusstundas laikā . Lidostā ir daudz ē rtu nakš ņ oš anas vietu, liels kafejnī cu, restorā nu, beznodokļ u veikalu un citu lietu pā rpilnī ba. Mani ļ oti iepriecina uzraksts "Relax" uz monitoriem pretī lidojumiem, kuru nosē š anā s vē l nav sā kusies. Starptautiskā terminā ļ a centrā ir mā kslī gs koks ar apaļ u dī vā nu ap to. No koka dzirdamas nomierinoš as putnu dziesmas, apkā rt ir daudz daž ā du mē beļ u atpū tai, var pat apgulties un izstaipī ties pilnā augumā . To vajadzē ja redzē t mū su lidostu vadī tā jiem, kur viņ i speciā li pasū ta vairā kus metā la sē dekļ us, atdalī tus ar margā m, lai cilvē ki uz tiem neguļ . Uzreiz var redzē t, kur cilvē ki strā dā cilvē ku labā , bet kur - par savu kabatu.


Aviokompā nija lidojumam nodeva vecu Boeing 767-400ER. Kā pē c viņ iem ir jā nolaiž as Avaruā un kā pē c š o lidojumu nevar nosū tī t tieš i uz Losandž elosu, es nekad neuzzinā ju. Acī mredzot dē ļ a noslogojums ir zems, jo piecdesmit cilvē ki pē c ieraš anā s palika lidostas tranzī ta zonā . Izlidojā m precī zi pē c grafika 2012. gada 30. decembrī plkst. 17.45, plā notais lidojuma laiks bija 4 stundas un 10 minū tes. Lidojuma laikā ē diens ir diezgan labs, pilnī gi visiem pasaž ieriem tiek piedā vā ti bezmaksas alkoholiskie dzē rieni. Aptuveni lidojuma vidū katra pasaž iera monitorā nomainī jā s datums uz 29.12. 2012. “Tā tas arī viss, ” es domā ju, “tā viņ i atgriež as pagā tnē !  ". Š is bija mans pirmais lidojums, kas š ķ ē rsoja datuma lī niju.

Tā sā kā s mana otrā dzī ve 29.12. 2012 . Apmē ram stundu pirms nosē š anā s lidmaš ī na ielidoja spē cī gā mā koņ u sega, uzreiz saņ ē mā m “pavē li” apsē sties un cieš i piesprā dzē ties. Aiz loga kaut kas dzirkstī ja, turbulence tikai pieauga ar katru lidojuma minū ti. Pē c divdesmit minū š u pļ ā pā š anas komandieris sazinā jā s un teica, ka Rarotongā ir brī dinā jums par vē tru, spē cī gs vē jš un stiprs lietus. "Mē s mē ģ inā sim apsē sties, " viņ š vienmē rī gi noteica un apklusa.

Pa logu gandrī z nevarē ja saskatī t lidmaš ī nas apspalvojumu, pē c kura konfigurā cijas pamazā m sapratu, ka ejam lejā . Monitoros pastā vī gi kritā s augstums un ā trums, un lidmaš ī na novirzī jā s vai nu pa kreisi, vai pa labi. Iluminatora ainava nekā dā ziņ ā nebija iepriecinoš a - ja neskaita zibens dzirksti kaut kur tā lumā , acis raudā ja piķ a tumsā . Apmē ram piecas minū tes pirms nosē š anā s pļ ā pā š ana lielā kajai daļ ai apkā rt sē doš o kļ uva neizturama, daudzi turē jā s rokā s vai cieš ā k satvē ra paš i savu krē slu. Biju samē rā mierī gs, pē c lidojuma ar savu Eurostar nekā da "pļ ā pā š ana" nav briesmī ga.  . Augstums kritā s: 1000.900, 800. Kaut kur ap 500 pē dā m monitori nodzisa un kļ uva gandrī z tumš s. Klusums un tumsa – tie tajā brī dī bija visu pasaž ieru galvenie pavadoņ i. Pē c lidmaš ī nas astes konfigurā cijas un pagarinā tā s š asijas skaņ as es sapratu, ka esam nosē š anā s taisnē . "Es ceru, ka viņ i kabī nē visu redz labā k nekā es no š ejienes, " pie sevis sacī ju un turpinā ju lū koties tumsā . Brī di vē lā k zem spā rna parā dī jā s balta izgaismota dū maka, ar skatienu to “caurdurot”, var redzē t skrejceļ u. Brī di vē lā k migla mainī jā s stiprā lietū , uzlabojā s redzamī ba, no visur parā dī jā s gaismas, un planieris ļ oti maigi pieskā rā s skrejceļ am un bremzē ja. Uz brī di visi atkal klusē ja, un tad viņ i salauza aplausu vē tru pie FAC. Starp citu, pelnī ti, puiš i atlidoja ar piecu punktu starpī bu.

Izkā pā m no lidmaš ī nas ap 23:00 un devā mies uz mazo terminā ļ a ē ku. Daudzi, neskatoties uz lietusgā zi, priecā jā s apkā rt +29 un ar prieku bildē jā s uz uzraksta "Welcome to Cook Islands" un mū su lidmaš ī nas fona. 30x20 metru lielajā ielidoš anas zā lē tā bija pā rpildī ta par 250 cilvē kiem, un migrā cijas kontrolē strā dā ja tikai divas meitenes. Un vairā k nederē s - lidostā ir tikai divi letes, vairā k nav vietas  . Tikā m garā m 30 minū tē s, daudzi tur palika stundu. Interesanti, ka š ajā zonā nav tualetes, tā pē c daudzi pasaž ieri gā ja pa ceļ u starp diviem nostieptiem kabeļ iem uz brī vo zonu, apejot robež sargus un muitniekus, kā arī atgriezā s atpakaļ . Kas man traucē ja izlī st zem virves un iziet uz ielas, es acī mredzot neko nezinu.


Bagā ž as izsniegš anas zonā slavenais Dž eiks Numanga, Elizabetes ordeņ a un daudzu citu balvu ieguvē js par ieguldī jumu Kuka salu tū risma attī stī bā , spē lē ģ itā ru ar sveiciena dziesmu "Welcome to Raratongaaaaaaaaaaaaaaaaa". Tē vocis jau č etrdesmit piecus gadus satiek tū ristus lidostā un pavada viņ us ar savā m dziesmā m. Youtube ir daudz video ar viņ a "hitiem" .

Ar koferiem aiz muguras, mē s vē rsā mies pie muitniekiem. Puiš i havajieš u kreklos ar uzrakstu "Muita" jautā ja mums, vai mē s netī š ā m nesam kaut ko aizliegtu. Saņ ē muš i negatī vu galvas mā jienu ar izteiktu "nē ", viņ i ā tri atpalika no mums un pā rgā ja uz grupu, kas nav

Tulkots automātiski no krievu valodas. Skatīt oriģinālu
Lai stāstam pievienotu vai noņemtu fotoattēlus, dodieties uz šī stāsta albums
Līdzīgi stāsti
Rādīt citus komentārus …
iemiesojums