Atgriezties 100 gadus atpakaļ.

01 Aprilis 2019 Ceļošanas laiks: no 18 Februāris 2011 ieslēgts 11 Marta 2011
Reputācija: +6016.5
Pievienot kā draugu
Uzrakstīt vēstuli

                     ja atsauksmi ir rakstī jusi cita persona. Bet esmu izdabā š anas cienī gs, jo neviens vē l nevienā ceļ ojumu vietnē tā du materiā lu nav ievietojis.

( Un, ja iespē jams, norā diet pareizo brauciena datumu. 15.081929 - 04.09. 1929. Man neizdevā s. )

Priekš vā rds.

Man ir diezgan bagā ta vecā s un antī kā s literatū ras kolekcija par automaš ī nā m un automobiļ iem. Un pavisam nesen, š ķ irojot gruveš us, uzgā ju š o ž urnā lu. "Ilustrē ts autotū risms" 1929. gada oktobrim.

Dā rgs, kvalitatī vs izdevums par tā laika 15 franku cenu. Formā ts ir lielā ks par 2 A 4. Nezinu, cik lapas. Tas ir numurē ts ar romieš u cipariem. Bet tā du ir daudz. Redakcija sniedz padomus ceļ u ceļ otā jiem un atbild uz jautā jumiem. Š eit, piemē ram, viņ u automaš ī nu reitings.

Seš u cilindru Oakland. Ideā ls komforts lielos attā lumos.

Kompakts Chevrolet tiem ceļ otā jiem, kuri nepieņ em lielus izmē rus.


Minerva ir ideā li piemē rota tiem, kas vē las ceļ ot, bet kuriem nepatī k paš iem braukt. Jū s varat nolikt kā du no kalpiem blakus savam š oferim, un viņ i neapgrū tinā s jū s ar savu klā tbū tni.

Liela sadaļ a ir veltī ta sievieš u ceļ ojumu aprī kojumam. Š eit un mode.

Š eit un piederumi droš ī bai un komfortam.

Š eit ir vē l viens.

Protams, daudz reklā mu, kas paredzē tas vī rieš u auditorijai

un sievietē m

Tač u š ī s publikā cijas galvenā vē rtī ba ir tā , ka tajā tika iespiesti ceļ otā ju stā sti un atsauksmes. Turklā t š ajos stā stos starp autoriem ir dialogi un atsauces vienam uz otru.

Redaktori palī dz tū ristiem ar fotogrā fijā m. Tie, protams, ir melnbalti, bet ī paš i veiksmī gi kadri ir pā rzī mē ti redakcijas mā kslinieka gleznu veidā . Kā š is.

Un ī paš i vē rtī gi kadri - attē li netiek izdrukā ti uz lapā m. Tie tiek ielī mē ti ž urnā lā kā atseviš ķ as lapas. Turklā t tie ir tik smalki salī mē ti, ka tos var izņ emt, ierā mē t un piekā rt pie sienas. Tas ir, apmē ram tas pats ir, ja mē s savā diskā kopē jam labas fotogrā fijas no mū su autoru stā stiem.

Un tad es sapratu, ka "Ilustrated Automobile Tourism" ir TourPravda priekš tecis gandrī z pirms gadsimta.

Un es nolē mu veikt š o ceļ otā ju stā stu tulkojumus.

Un ziedojiet tos vietnei.

Sā kumā es domā ju izveidot jaunu kontu pat š iem nolū kiem. Tie nav mani stā sti. Bet tad es sapratu, ka tā nav. Mans. Tas bija tik nopietnu izmaksu (laika, tehnisko, intelektuā lo un pat alkoholisko) izmaksu vē rts, ka man nav kauns publicē t š os tulkojumus ar zī molu KolyaOROEgor. Un katrs stā sts ir diezgan dziļ i literā ri apstrā dā ts lasī tā ja ē rtī bā m.

Es domā ju, ka bū s stunda. Es to skenē š u, pā rtulkosu teksta formā , palaidī š u tulkotā ju Yandex, izķ emmē š u iegū to un voila. Mā rrutki un redī si, nevis voila.

Piemē ram, š eit ir teksta fragments automā tiskā tulkotā ja izvadā  —

- Kas jc L / auto life nomtel. 'bet, ja viņ š vē las laimī gus un bē rnus, viņ i,

- Skatieties cikos

bija tieš i AR svā rkos; nerā tnu ainavu aizliegums; no saules TRO] - kurš ir no VOI

Ir grū ti noliegt, ka tavs cilvē ks ir pietiekami labs, lai stulbinā tu.


Slē poš anā pagā juš ajā mē nesī jeb mē s meklē jā m puiš a atmiņ as, tirgotā ji Debaļ cevē un akrobā ti, kas apmetā s laukumā , mums izlika zī mes: "e ^ ^ iH! Kurp tu brauc?

Un ko š eit var ķ emmē t? Vienkā rš i noskujiet galvu un izaudzē jiet jaunu.

Es to paaugstinā ju. Man ir pietiekami laba franč u valoda. Es zinu veselus piecus vā rdus. Starp tiem ir vietniekvā rds, daļ iņ a, darbī bas vā rds, cipars un lietvā rds. Ar to man parasti pietika sarunā m ar franciski runā još iem dzē rā ju draugiem. Tač u ceļ ojumu stā stu tulkoš anai ar to nepietika. Bet viss izdevā s. Tekstā es apzinā ti daž reiz atstā ju tieš o tulkojumu bez apstrā des. Tas pieš ķ ir vairā k krā su un iegremdē š anos š ajā realitā tē . Strā dā jot pie teksta, centos saglabā t tā autora stilu un necentos ienest kaut ko savu.

Nesen forumā es ievietoju pavedienu par ASV.

/forums/discussion/238817/neponyatnaya_amerika#latest

Tad komentā ros sā kā m runā t par kemperiem un treileriem.

Š ā iemesla dē ļ pirmais tulkotais stā sts bū s tikai par viņ iem.

Ī si sakot, nevē rtē jiet stingri. Un ja patiks, tad turpinā š u. Bet ne uzreiz.

Pasaka par miegu un pamoš anos zem bezdibenes debesī m.

. .
HERVE LAUVIK

Nav jē gas noliegt faktu, ka komforts nakš ņ ot dabā ir tā lu no komforta, ko sniedz nakš ņ oš ana pilī . Zā le ir pā rā k tuvu. Zā lē ir pā rā k daudz kaitinoš u mazo iemī tnieku. Dubļ i zem telts sausā laikā izskatā s kā kakao pulveris, bet lietū jau ir viskoza š okolā de.

Saule dienā ir skarba, un pie Rivjē ras piekrastes rī ta migla var bū t salna. Un mē s atkal gaidā m siltumu pē c aukstajiem, entuziasma pilnajiem zvaigž ņ otā s nakts skū pstiem. Un odi. . .

Sagadī jā s, ka apdomī ba, veiksme un centī ba man un manai burvī gajai Emmai iedeva pieticī gu maš ī nu, un mē s, diezgan civilizē ti cilvē ki, gribē jā m klī st.

Un viņ i sā ka izmantot š o automaš ī nu tū risma vajadzī bā m.


Sā kotnē ji bija viesnī cas. Biež i labi, daž reiz nē . Bet vienā no tiem Dž eks *, iebraucot ar automaš ī nu garā ž ā , saspieda viņ as spā rnu un sadedzinā ja starteri. Stulbs veca lī gavaiņ a aizstā jē js! Es biju tik sarū gtinā ts, ka gribē ju nakš ņ ot uz ielas zem bezdibena debess griestiem un š ū pojoš o koku sienā m.

Emma atbalstī ja manu ideju. Tie, kas gulē juš i laukos, ir redzē juš i, kā vakara mierā lauki aizmieg un tad pamostas pē c pilnī ga klusuma. Š ie cilvē ki redzē ja dzidri uzlecoš o sauli, staigā ja rī tausmā un sajuta rozes smarž u. Un š ie laimī gie nevē las atgriezties viesnī cā s, kur mē beles asi smarž o pē c svaigas lakas un joprojā m smarž o pē c varenā sautē juma no virtuves. Un, ja kā ds noguris ieradā s pusnaktī un aizgā ja gulē t, tad viņ u pamodinā s kaimiņ i, kuri ar troksni aiziet rī tausmā . Un jebkurā gadī jumā.5os no rī ta kā da Dž eneta sā ks grabinā t ar spaiņ iem, lai zirgus padzirdī tu.

Dzied daudzi provinciā lie mieri? ! Jā , š ī ir elle.

Ko tad? Telts? Tas vienmē r bija labā ks vairā kumam, jo ​ ​ tas bija vienkā rš ā kais un pā rbaudī tā kais. Pat Ž ils Cē zars ** daž reiz gulē ja teltī , lai gan viņ š nebija tū rists. Paš reizē jā ceļ ojumu preč u industrija piedā vā daž ā da veida teltis. Par 300 frankiem*** jū s varat iegā dā ties modernu modeli jebkurā universā lveikalā . Tas salokā s 28 reizes un neaizņ ems daudz vietas.

Pirms kā da laika nopirkā m telti un lielā kompā nijā devā mies pie dabas. Ahmm. Sā kumā , uzceļ ot telti, saņ ē mu vairā kus sitienus ar ā muru pa pirkstiem, palī dzot smieklī giem draugiem, kuri smē jā s kā vistas. Tad sā ka lī t. . .

Tas bija labs skautiem. Bet es vairs neesmu skauts. Dž ī nam savā pudelē bija ē rtā k nekā mums izmirkuš ajā teltī.2000m kalnos lietū .

Un zirnekļ i. . . Un pā ris artiš oki zem auduma grī das.

Es lieki nedē monizē š u dzī vi teltī . Bet pat ar savu mī ļ o Emmu kā pavadoni zem guļ ammaisu gū zmas es jutos slikti. Un es neesmu sibarī ts. Es vienkā rš i esmu pieradis dzī vot mā jā ar cietā m sienā m.

Un jautā jums par cenu. Protams, brauciens ar telti ir daudz lē tā ks nekā nakš ņ oš ana viesnī cā s, tač u pē c neliela braucienu skaita telts kļ ū st nelietojama un jā pē rk jauna.


Nā kamais solis tū rismā ir plakana piekabe ar audekla mā ju - tentu. Tas ir piemē rots diviem. Kā pē c mums vajadzī gs kā ds cits? Ir vairā kas š ā das telš u piekabes, kuru izskats ir ļ oti vilinoš s.

Mū su pastā vī gais lī dzstrā dnieks Bodrijs de Sonjē kungs, kura pieredze tū risma jautā jumos ir milzī ga, ir apsvē ris visus š ā du treileru plusus un mī nusus. Stā sts par viņ iem parā dī jā s L'Ilustration 1922. gadā . Protams, kopš tā laika daudz kas ir novecojis, tač u saglabā jas divi galvenie š ā du struktū ru trū kumi.

Telts piekabes ir labas tikai tad, ja atbrauc uz gleznainu vietu un paliek tur 8 dienas. Bet ja grasies aktī vi ceļ ot, tad viss ir slikti. Jū s nevarat pā rvietoties, ja nojume ir uzstā dī ta. Un locī t un izlocī t katru reizi, un arī lietū ir pilnī ga katastrofa. Ir pluss. Š ā da piekabe ir ļ oti viegla un nenoslogo auto. Bet tas ir par maz.

Ir vē rts pieminē t vē l vienu autoru, kuram patī k ceļ ot ar karavā nu, gulē t prom no cilvē kiem zem debeszila debess un par to raksta mū su mā jaslapā . Ak! mū su ž urnā lā . Š is ir cienī jamais Gvalioras maharadž s (vai varbū t viņ a sekretā rs). Bet Indijas princim nav mazas piekabes. Viņ am ir trī s, un varbū t piecas tonnas smags piemineklis uz riteņ iem 30.000 franku vē rtī bā , kura pā rvietoš anai nepiecieš ams ļ oti dā rgs auto ar 80 zirgspē ku dzinē ju.

Un mē s atgriezī simies vē lreiz Bodri de Sonjē kunga rakstā . Viņ š uzskata, ka piekabe ir vislabā k piemē rota ceļ ojumiem. Light Trailer ir piekabe, kas seko parastajai automaš ī nai. Varat to nolikt vietā , kas tiek uzskatī ta par piemē rotu, atkabinā t un doties apbrī not apkā rtē jos ciematus vai ekskursijā uz pilsē tu. Brauciet ar automaš ī nu bez apgrū tinā jumiem. Brauciet tā pat, kā agrā k braucā t pa Parī zi. Visa munī cija paliks piekabē .

Paldies, dā rgais Bodrī de Sonjē kungs! Mē s pē c jū su ieteikuma nopirkā m Treileri - piekabi, piekabinā m to savam pieticī gajam, bet pacietī gajam B - 14 **** un devā mies ceļ ojumā .


Mums ir trī s metrus garš . Iekš pusē ir divas ē rtas gultas, kas dienas laikā saliekamas gareniskajos dī vā nos. Tas izskatā s pē c pirmā s klases vilciena nodalī juma. Uz š iem dī vā niem dienas laikā var sē dē t 8 cilvē ki, bet kā pē c viņ i? Mums ar Emmu kopā ir labi. Mū su mā ja sver 500 kg.

Kad braucam, viņ a klā tbū tni tikpat kā nepamanā m pat asos pagriezienos. Mū su divdesmit divu zirgspē ku dzinē ja jauda ir pietiekama. Uz laba ceļ a ā trums 60 - 65 km. h Vidē ji 45 km. h.

Ir ļ oti ē rti, ja visas lietas tiek ievietotas piekabē savā s vietā s. Un odekolons un salvetes. Jums nekas nav jā meklē . Un gadī jumā , ja bagā ž niekā ir sakrautas visas lietas, ja nepiecieš ama pulvera kaste, svaiga apkakle, sviestmaize vai karte, tā s bū s pē dē jā s, ko dabū siet no bagā ž as apakš as.

Mū su piekabei ir 4 kā jas — jaunā kā s izstrā des pietura. Tie ir regulē jami augstumā . Bodri de Saunjē kunga piekabei bija vienkā rš as pieturas, un viņ am bija jā meklē plakani akmeņ i bagā tī gajā auglī gajā zemē , lai tos paslī dē tu zem pieturā m un lī dzsvarotu konstrukciju. Un naktī viens no š iem akmeņ iem aizripoja un piekabe sasvē rā s kā Pizas tornis.

Mums ir trī s logi. Sienas ir izolē tas.

Zem gultā m ir lielas lā des gultasveļ ai. Bet galvenais ir piepū š amie matrač i. Katrs var to uzpū st pē c savas patikas, uzklā t virsū plā nu vilnas matraci un ar prieku gulē t. Ir prieks, ka ceļ ojuma laikā ir ē rta gulta. Visā mū ž ā neesmu satikusi viesnī cu, kur gultā m bū tu ē rti matrač i.

Elektriskais apgaismojums! ! ! Uz sienā m ir trī s gleznas. Monblā ns, slavenais daiļ slidotā js un skats uz Gvadaramu. Ir liels trauku skapis, kurā š ķ ī vjus tur atsperes, ledus skapis. 8 lieli cilindri - termosi aukstam ū denim. Izlietne. Plī ts, kas gandrī z nesmē ķ ē , un galds ar nodalī jumiem rakstī š anai un koppapī ram. Un rakstā mmaš ī na, uz kuras es rakstu š o savu stā stu. Un tas viss telpā.3 x 1.75 m. Tikai mā ja maksā.15 000. Jā piemaksā par aprī kojumu.

Kad piestā jā m pusdienā s Brantome viesnī cā , mū s ieskauj liels amerikā ņ u tū ristu pū lis, kurus lietusgā ze bija izdzinusi no ielas. Viņ i brī nī jā s, kā mū su mā ja pā rdzī voja lietu. Perfekti. Iekš ā viss ir sauss, un uz jumta ir skaistas mazas lā sī tes.


Sen-Obinā (Kalvadosas departamentā ) lietusgā ze bija kā dabas katastrofa, bet mē s sē dē jā m un vakariņ ojā m iekš ā un to pat nepamanī jā m.

Tač u ir arī trū kumi. Parī zē nav viegli nakš ņ ot treilerī . Ir pā rā k daudz ziņ kā rī go, kas uz to skatā s kā uz lidmaš ī nu.

Mē s arī pilnī bā zaudē jam nopietnu, civilizē tu cilvē ku tē lu.

Lī guģ ē centrā lajā laukumā sā kā s tirdziņ š , un organizatori, ieraugot mū s, sā ka kliegt - “Š e! Tas ir š eit. Kur tu dosies? ” Viņ i mū s sajauca ar karnevā la dalī bniekiem vai akrobā tiem.

Normandijā mē s apmainī jā mies sveicieniem ar cilvē kiem no Pindera cirka. Viņ i domā ja, ka arī mē s esam cirka mā kslinieki.

Puatjē mums lū dza nenovietot automaš ī nu pilsē tas centrā .

Un Viņ a Majestā te Gastons Dž erards (Diž onas mē rs) pat mē ģ inā ja mū s arestē t. Bet viņ š bija vienī gais ierē dnis visā mū su ceļ ojumā , kurš tā rī kojā s.

Bet cik daudz laipnī bas mē s satikā m savā ceļ ā ! Huzette de Luchon, Madame Danielle izrotā ja mū su mā ju ar hortenzijā m. Un cik apburoš i tas bija Provansā ! Cilvē ki mums nesa avota ū deni un norā dī ja uz gleznainā kajā m vietā m, kur novietot automaš ī nu.

Drē kungs, pie kura ī paš uma mē s nakš ņ ojā m, teica, ka nā kamreiz gulē sim viņ a dā rzā .

Sen-Aubin-sur-Mer zemnieks, kurš mums pā rdeva pienu, iedeva mums rozes un lū dza atgriezties.

Netā lu no Aviņ onas, pie Voklū zas strū klakas, vecs gans man teica: “Ak! Ja tas nebū tu mans 80, es bū tu mainī jis savu dzī vi un nopircis to paš u piekabi. Un viņ š smē jā s un mī ļ i glā stī ja mū su maš ī nas priekš ē jos lukturus.

Tā dē jā di, ceļ ojot ar piekabi, mums ir labā ks kontakts ar cilvē kiem un tū kstoš reiž u vairā k ar dabu. Naktis mež ā .


Pamostos no putnu dziedā š anas, kad laukus klā j rasa, kā meitenes kakls ar pē rļ u kaklarotu. To pilsē tas iedzī votā ji neredz. Un tā dienu no dienas. Mē s atgriezā mies pie garš as, kuru aizmirsā m vai pat nezinā jā m. Peldē jā s klusumā . Smieklī gi truš i klusi skraida apkā rt, bet var dzirdē t, kā zā le trī c, siltā vē ja satraukti. Var pat dzirdē t, kā maza skudriņ a staigā un sastingst no bailē m, kad Emma iesaucas - “Paskat, kā ds mī ļ š sī cī tis! ”

Mū su automaš ī na nebija sporta automaš ī na, bet tagad tā ir kļ uvusi par tū ristu automaš ī nu. Viņ š ir daudz redzē jis un dzirdē jis.

“Skaties, mammu! Skaties! Maza mā jiņ a, kas ripo aiz rakstā mmaš ī nas! ”

Cik biež i mē s esam dzirdē juš i š os vā rdus. Kā vienmē r, bē rniem bija taisnī ba. Tā ir mā ja, kas ripo gar jū ru, dzirkstī dama saulē ar sudraba dekoriem, atstā jot aiz sevis smacī gas pilsē tas ar trokš ņ ainiem tramvajiem.

Kā strauja forele upē lec un skrien no banā lā m ainavā m, garlaicī giem kaimiņ iem, garlaicī gas, ikdienas. No pā rā k karstas saules pā riet maigā ē nā . Skrien cauri aukstā m naktī m un gaiš ā m dienā m. Kurš gan vē lē tos redzē t to paš u?

*Dž eks. - Viesnī cas vai restorā na darbinieks, kura pienā kumos ietilpst viesa automaš ī nas vadī š ana uz stā vvietu vai garā ž u.

**Jū ls Cē zars. - Jū lijs Cē zars.

***300 franku. – Viens tā laika franks pē c pirktspē jas ir lī dzvē rtī gs aptuveni vienam eiro.

****B - 14. - Hervem un Emmai ir jaunā kais Citroen modelis B -14 G. Cilindru skaits - 4. Tilpums 1539 cm3. Jauda 22 litri. ar. Maks. Ā trums 80 km. h. Č etru ā trumu kaste par piemaksu. Nav sinhronizē ts. Iekš ē jā ventilā cija notiek, noliekot vē jstikla augš ē jo daļ u. Cena pamatkonfigurā cijā ir 2.000 franku.

Š eit ir viņ a salons.

Novē rtē jiet automaš ī nas platumu.

Š ai modifikā cijai ir ļ oti interesanta iespē ja. Papildu sē dekļ u rinda, kas ir aizvē rta ar vā ka atzveltni. Š o dizainu sauca par “mucu” vai “Teschino vietu”.

Tulkots automātiski no krievu valodas. Skatīt oriģinālu
Lai stāstam pievienotu vai noņemtu fotoattēlus, dodieties uz šī stāsta albums
Līdzīgi stāsti
komentāri (32) Atstājiet savu komentāru
Rādīt citus komentārus …
iemiesojums