"Skaistums iejūgā"

17 Decembris 2015 Ceļošanas laiks: no 16 Septembris 2014 ieslēgts 18 Septembris 2014
Reputācija: +6643.5
Pievienot kā draugu
Uzrakstīt vēstuli

Pirmssvē tku Eiropa atkal pagā ja garā m. Un dvē sele uzstā jī gi lū dz kaut ko svinī gu, maģ isku, skaistu un pasakainu. Un tad es atcerē jos izstā di, kurā nokļ uvu pagā juš ā gada rudenī Prā gā . Tika prezentē ti 18. -20. gadsimta sā kuma rati, pajū gi, vaļ ē ji pajū gi, kamanas. iekš ā . no Bohē mijas, Morā vijas un Silē zijas. Ne Ziemassvē tki, protams, bet tie bija skaisti! ; )

Un ne tikai skaisti! Tā pē c iesaku "puikā m" nesteigties pamest š o tē mu, uzreiz klasificē jot to kā "meitenī gu". Tieš i otrā di - tē ma ļ oti vī riš ķ ī ga, jo rati un kamanas toreiz bija tā di paš i kā tagad maš ī nas. Es, klejojot pa izstā di, gandrī z katram vagonam mē ģ inā ju atrast mū sdienī gu analogu. Daudzos gadī jumos tas izdevā s! : ))

Pie ieejas mū s sagaida Š varcenbergas prinč a Jozefa Ā dama I svinī gā kariete, kas izveidota 1742. –1743.  gadā prinč a dalī bai Marijas Terē zes kronē š anas pasā kumā .


Š is ir viens no seš iem svinī gajiem Š varcenbergu ģ imenes vagoniem, kas pazī stami kā Galawagen (kā das asociā cijas rodas? ; )).

Prā gas arhibī skaps Vilhelms Florentins fon Salms-Salms, kā jau Dieva vī ram pienā kas, izmantoja pieticī gā ku un jaunā ku karieti (18. gs. pē dē jā treš daļ a), tač u tā joprojā m ir iespaidī ga. Un tas pieder "jaunā kajam" Galawagen Č ehijas Republikā .

Tač u Galavagena nav Galavagena, tač u tā neviļ us kratī ja un š ū poja viņ u nabaga biedrus. Koka diski, bez amortizatoriem. Viens prieks - svinī gos ratos nevar steigties ļ oti ā tri, tā pē c es domā ju, ka viņ i pielā gojā s. Un siksnas, uz kurā m, teiksim, bija piestiprinā ta pati kabī ne, nedaudz izlī dzinā ja kratī š anu.

Dā mā m š ajā ziņ ā ir paveicies vairā k, lai gan pat š eit es neesmu pilnī gi pā rliecinā ts. Viņ iem bija tā di sedanu krē sli, lai pastaigā tos pa dā rzu, pā rvietotos pa pilsē tu nelielos attā lumos utt.

Tie tika raž oti galvenokā rt Dienvideiropā un jo ī paš i Dž enovā , kā tas tika prezentē ts izstā dē . Nu, š eit man ir lī dzī ba ar kaut ko lī dzī gu Smart, lai gan viņ š joprojā m iet pats. : )

< img alt="" src="https://img-fotki.yandex.ru/get/5411/228576982.1e/0_2a6ccc_2c506bd3_L.jpg" style="height: 500px; width: 333px" />

Cits Š varcenbergas princis Johans Ā dolfs II, lai piedalī tos citā kronē š anas pasā kumā . Karaliene Viktorija 1837.  gada jū nijā pasū tī ja karieti no Barker & Co, Lielbritā nijas karaliskā s tiesas piegā dā tā ja. Un kas ir interesanti - nā kotnē š is uzņ ē mums aktī vi piedalī jā s automobiļ u rū pniecī bā , piegā dā jot virsbū ves luksusa automaš ī nā m - Rolls-Royce, Bentley, Daimler.

Karietes iekš ē jā un ā rē jā apdare atbilda klienta augstajai pozī cijai un uzņ ē muma izcilajai reputā cijai. Š eit ir skaidrs Rolls-Royce!

19. gadsimta sā kumā č empionā ts tiek nodots berlingota tipa vagoniem, kuros varē ja izmitinā t 2 pasaž ierus un bija paredzē ts braukt nelielos attā lumos - uz balli, teā tri vai citiem saviesī giem pasā kumiem.


Tomē r uz š ī fona man nav skaidrs, kā pē c Citroen savu puskravas modeli sauca arī par Berlingo - ar š ā du auto noteikti nav gudri doties uz balli (foto no Citroen oficiā lā s mā jas lapas Ukraina).

Š eit ir " Berlingo » Austrijas imperators un Č ehijas karalis Ferdinands I Labais atbilda visiem viņ a modeļ a kanoniem. Tad pats Francis Jozefs Pirmā pasaules kara laikā ar to brauca - jū ti kvalitatī vu darbu!

Un kā vē sture liecina, tajos laikos bija populā ri lietoti rati.

Spilgts piemē rs tam ir izstā des pē rle, Olomoucas arhibī skapa Antonī na Teodora Kolorā do-Valdzē ceremoniā lā kariete, ar kuru viņ š ceļ oja uz Sv. Vā clava baznī cu, kur 1777. gadā tika iecelts tronī .

>Š ī kariete savu vē sturi aizsā ka 18. gadsimta pirmajā treš daļ ā . Vī nē , kur tas it kā tika izgatavots Kinsku ģ imenei. Varbū t š is fakts izskaidro viņ as rotaslietu bagā tī bu!

Nu , un rati bija iejū gti ar seš iem zirgiem, kuru iejū ga garums bija no 12 lī dz 14 m. Un kopā ar ratiem viss “riteņ u transportlī dzekļ a” garums pā rsniedza 18 m. Kopumā jū s jau sapratā t, kā tur ir limuzī ns! ; )

Un es gribē tos teikt daž us vā rdus par uzkabi, kas pati par sevi ir mā kslas darbs. Tas arī datē ts ar 18. gadsimta sā kumu.

un izgatavots rokoko stilā , kas ietver dekorē š anu ar spalvā m, puš ķ iem, zeltī jumu utt.

19. gadsimtā bija tā da eksotiska lieta kā zirgu dzelzceļ š . Tā pirmā lī nija Eiropā tika novilkta no Lincas lī dz Č eské Budejovicei, un 1836. gadā tā tika pagarinā ta lī dz Gmindai. Tā dē jā di tā kopē jais garums bija 200 km, padarot š o ceļ u par garā ko pasaulē !

Un tieš i š eit tika laisti klajā pirmā s klases zirgu pajū gi, kas pazī stami ar nosaukumu Hannibal, un vē lā k, pieaugot transporta popularitā tei, parā dī jā s arī otrā s klases pajū gi. Tā ds "Starppilsē ta" austrieš u valodā .

Cita "sabiedriskā transporta" vidū izceļ as divriteņ u rati, kas nosaukti tā izgudrotā ja Hansa Kaba vā rdā un patentē ti 1834.  gadā .

Pateicoties vieglumam un manevrē tspē jai, to Londonā biež i izmantoja kā taksometru (gandrī z mū su Daewoo Lanos).


Un , protams, pasta autobuss! 4 zirgi, 10 pasaž ieri un 2 bagā ž nieki – tas ir viss ceļ ojuma komplekts. Un to raž oja slavenā itā ļ u kompā nija Cesare Sala, kas kalpoja 19. gs. Vī nes Romas karaliskā s un imperatora tiesas piegā dā tā js, vē lā k - Alfa Romeo, Fiat un Isotta Fraschini kultū rists.

Bet cieņ ā un aizņ emti cilvē ki, protams, izmantoja privā to transportu, piemē ram, cits Olomoucas arhibī skaps - Frantisek Salesky Bauer. Viņ am bija plaš a "garā ž a", kas sastā vē ja no vismaz divā m ekipā ž ā m - izpildvaras

un ceļ ojumiem.

Lai gan manai neapgaismotajai acij tie ir diezgan lī dzī gi.

Salona apdares un rokturu turē tā ji, ē rtas laternas, arhibī skapa simbolika - viss ir sagā dā ts lī dz mazā kajai detaļ ai, lai gan rati radī ti tā lajā.1820. gadā . Es tos klasificē ju kā Volkswagen Touareg.

>Š eit ir Kā rlis Makss, princis Ļ ič novskis (nejaukt ar Kā rli Marksu), braucieniem ar daudzajā m diplomā tiskajā m misijā m viņ š pasū tī ja 2-vietī gu kupejas tipa karieti no Eduarda Cimmermaņ a Berlī nes uzņ ē muma. Un viņ š pieprasī ja to izrotā t ne tikai ar savu ģ erboni, bet arī ar sarkanā m lī nijā m uz melna fona. Kas attiecas uz mani, tas velk uz Maserati vai Porsche.

Bija tie laiki un vagonbū ves flagmaņ i. Viena no tā m ir prestiž ā Š veices firma Reinbolt&Christe no Bā zeles. Tieš i viņ u autorī ba pieder 1890. gadā bū vē tajiem hercoga ratiem, kas aprī koti ar lieliskiem gumijas riteņ iem, kas samazina kratī š anu, rokas bremzi, atlokiem, kas pasargā vagona logus no netī rumiem, un š iku salonu.

Š ajā apkalpē atradā s 3 pasaž ieri, 2 kuč ieri un viens lakejs aizmugurē . Es domā ju, ka š o transportlī dzekli var droš i attiecinā t uz Maybach kategoriju. : )


>XX gadsimta moto bija "Utilitā rs, utilitā rs un vē lreiz utilitā rs". Rati un karietes iegū st stingras formas, tumš as krā sas un minimā lu dekorā ciju. Tajā paš ā laikā lielā ka uzmanī ba tiek pievē rsta to piemē rotī bai gariem braucieniem - ā das augš daļ a un apakš ē jais ā das dobums, kas pazī stams kā "galdnieks", lai pasargā tu no lietus, ietilpī ga kaste zem sē dekļ a bagā ž ai utt. š eit ir daž i frī zi - dā rgu mež u izmantoš ana, kvalitatī va detaļ u artikulā cija, plaš s "salons" š ā dus vagonus klasificē kā "mans kungs". Un, mū suprā t, es to sauktu par "reprezentatī vā s klases auto" kā "Mercedes". ; ) Lū k kā , piemē ram, princeses Metternihas-Vinburgas kariete, kas celta 1914. gadā

Slavenā Č ehoslovā kijas prezidenta Tomasa Garige Masarika kariete izskatī jā s nedaudz vienkā rš ā ka, ko viņ š izmantoja galvenokā rt ievē rojamo viesu vizī š u laikā . Nu, š eit nevis rati krā so cilvē ku, bet gan cilvē ks krā so ratus. Turklā t paš reizē jais Č ehijas prezidents brauc arī ar paš mā ju raž otā ja Š koda Auto auto a. s.

А iedomā ties cik paveicā s tā laika bē rniem (nu, protams, no turī gā m ģ imenē m) - rotaļ u ratiņ i, kamanas, zirgi. Vienkā rš i prieks!

>A arī mini rati, kur zirgu vietā varē ja iejū gt suņ us no tē ta audzē tavas,

vai bē rnu ragavas no makš ķ eres ar zvana zvanu!

Un tā kā esam pā rgā juš i uz izstā des otro sadaļ u, es ierosinu nedaudz parunā t par ziemas transportlī dzekļ iem.

Tas tagad ir nomainī tas riepas no vasaras uz ziemas un brauciet tā lā k. Iepriekš tas bija grū tā k. ; )

Š eit mū s sagaida Napoleona I Bonaparta kamanas, ar kurā m saskaņ ā ar tuvē jo zī mi viņ š.1812.  gadā , atkā pjoties no Krievijas, devā s cauri Polijai uz Drē zdeni. Kas attiecas uz mani, viņ am noteikti bija š ausmī gi neē rti. - turklā t, ka pū ta no visā m pusē m, tā pē c arī piektais punkts gandrī z aizripoja pa zemi. Brrr!

Benediktī nieš u klostera mū ku kamanas Rietumbohē mijā man š ķ ita ne mazā k neē rtas

un cisterijas abatija Viš ebrodā .

Kā mū ki , pat ņ emot vē rā visu viņ u klosterisko dzī vesveidu un askē tismu, tajos tika ievietoti? Noslē pums!

Bet ragavas ar daž ā diem rotā jumiem kupidonu, delfī nu, putnu uc veidā bija patī kami iepriecinā tas.

Nu, iespaidī gā kie kolekcijas eksemplā ri ir Golden

un Sudraba kamanas,

atkal saistī ts ar Š varcenbergas prinč a Dž ozefa Ā dama I vā rdu, kurš tos uzdā vinā ja savai sievai Lihtenš teinas princesei Marijai Terē zei (nejaukt ar Austrijas ķ eizarieni). Tiesa, no š ī m kamanā m izgatavotas tikai 4, bet izstā dē tiek prezentē tas divas.


Tajā laikā Eiropa piedzī voja "kamaniņ u bumu", kas nā ca no Ziemeļ valstī m. Jautras kamaniņ u sacī kstes jeb svinī gas kavalkā des bija tā laika iecienī tā kā s izpriecas, kurā m augstā kā s sabiedrī bas dā mas ļ ā vā s no Ziemassvē tku svinī bā m lī dz gavē ņ a sā kumam. Kamanas bija iejū gtas ar vienu vai diviem zirgiem, kurus vadī ja kungs, kurš atradā s aiz kundzes. Un abā s pusē s skrē jē jiem bija vē l viens cilvē ks - viņ i palī dzē ja kungam pā rvaldī t kamanas un uzturē t ekipā ž as lī dzsvaru.

Vispā r jau cilvē ki prata izklaidē ties! : )

Un, ja paskatā s vē rī gi Sudraba kamanu fotogrā fijā , tad fonā redzē sit. . . Nē , ne tikai kā rtē jā s bē rnu kamanas, bet. . . slidas! Tā toreiz brauca labi audzinā tas dā mas - atradā s iekš ā , un kungs uz mums pazī stamā m slidā m stū ma sev priekš ā tā dus ratus uz ledus. Viss ir cē li! ; )

Ne es zini, kā tev iet, bet izstā de man negaidī ti iepatikā s! Tā pē c iesaku – ko tā du redzē siet, ne leciet garā m! ; ))

Tulkots automātiski no krievu valodas. Skatīt oriģinālu
Lai stāstam pievienotu vai noņemtu fotoattēlus, dodieties uz šī stāsta albums
komentāri (13) Atstājiet savu komentāru
Rādīt citus komentārus …
iemiesojums